"LAPSEN KASVOILTA PAISTAA ONNELLISUUS" Tyytyväisyyskysely Auta Lasta ry:n päiväkodeissa olevien lasten vanhemmille
Kuisma, Heli (2015)
Kuisma, Heli
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112618055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112618055
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Kuisma, Heli. ”Lapsen kasvoilta paistaa onnellisuus” Tyytyväisyyskysely Auta Lasta ry:n päiväkodeissa olevien lasten vanhemmille. Oulu, syksy 2015. 43 sivua, 2 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Sosiaalialan koulutusohjelma, Sosionomi (AMK) + lastentarhanopettajan virkakelpoisuus.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely Auta Lasta ry:n päiväkodeille. Tavoitteena oli saada päiväkodeille hyödyllistä tietoa, jota he voivat hyödyntää kehittäessään toimintaansa.
Työssä käytettiin sekä laadullisen että määrällisen tutkimuksen menetelmiä. Aineistonkeruumenetelmänä oli verkkokysely. Aineisto analysoitiin määrälliselle tutkimukselle tyypillisesti erilaisten kuvioiden avulla ja kuvaamalla keskiarvoja. Avoimien kysymysten vastauksien analysointiin käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysiä.
Kyselyn perusteella vanhemmat olivat pääosin tyytyväisiä lastensa päivähoitoon. Erityistä kiitosta sai henkilökunta. Tiedon saamiseen lapsen päivän kulusta toivottiin parannusta.
Asiasanat: asiakastyytyväisyyskysely, varhaiskasvatus, kasvatuskumppanuus, laadunarviointi.
Kuisma, Heli. ”Lapsen kasvoilta paistaa onnellisuus” Tyytyväisyyskysely Auta Lasta ry:n päiväkodeissa olevien lasten vanhemmille. Oulu, syksy 2015. 43 sivua, 2 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Sosiaalialan koulutusohjelma, Sosionomi (AMK) + lastentarhanopettajan virkakelpoisuus.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely Auta Lasta ry:n päiväkodeille. Tavoitteena oli saada päiväkodeille hyödyllistä tietoa, jota he voivat hyödyntää kehittäessään toimintaansa.
Työssä käytettiin sekä laadullisen että määrällisen tutkimuksen menetelmiä. Aineistonkeruumenetelmänä oli verkkokysely. Aineisto analysoitiin määrälliselle tutkimukselle tyypillisesti erilaisten kuvioiden avulla ja kuvaamalla keskiarvoja. Avoimien kysymysten vastauksien analysointiin käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysiä.
Kyselyn perusteella vanhemmat olivat pääosin tyytyväisiä lastensa päivähoitoon. Erityistä kiitosta sai henkilökunta. Tiedon saamiseen lapsen päivän kulusta toivottiin parannusta.
Asiasanat: asiakastyytyväisyyskysely, varhaiskasvatus, kasvatuskumppanuus, laadunarviointi.