Kokousvieraiden asiakastyytyväisyys Scandic Porissa
Ketola, Topi (2015)
Ketola, Topi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816724
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816724
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää kuinka tyytyväisiä Scandic Porin kokousisännät ja –emännät olivat yrityksen kokouspalveluista ja millaisena he kokivat palvelut. Tutkimus suoritettiin e-haastatteluna toukokuun 2015 ja lokakuun 2015 välisenä aikana. Vastauksia tutkimukseeni saatiin 13 kappaletta saavuttaen asetetut tavoitteet vastauksien määrän suhteen.
Tutkimuksen teoreettisessa osuudessa läpikäytiin kokouspalveluita yleisellä tasolla, Scandic Poria yrityksenä ja asiakastyytyväisyyden teoriaa, muodostumista ja tutkimuksen toteuttamista.
Tutkimus suoritettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkin kokousisäntien ja – emäntien asiakastyytyväisyyttä Scandic Porin kokouspalveluita kohtaan. E-haastattelussa käytetyt kysymykset käsittelivät kokouspalveluiden eri osa-alueita ja niistä asiakkaille syntyneitä tuntemuksia.
Tutkimustuloksien perusteella Scandic Porissa käyneet kokousasiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Suurin osa tutkimukseen osallistuneista vastasi kokoustiloihin liittyvien palveluiden olevan kiitettävällä tai erinomaisella tasolla ja monet ilmoittivat halukkuudestaan käyttää uudelleen Scandic Porin kokouspalveluita.
Tutkimuksen teoreettisessa osuudessa läpikäytiin kokouspalveluita yleisellä tasolla, Scandic Poria yrityksenä ja asiakastyytyväisyyden teoriaa, muodostumista ja tutkimuksen toteuttamista.
Tutkimus suoritettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkin kokousisäntien ja – emäntien asiakastyytyväisyyttä Scandic Porin kokouspalveluita kohtaan. E-haastattelussa käytetyt kysymykset käsittelivät kokouspalveluiden eri osa-alueita ja niistä asiakkaille syntyneitä tuntemuksia.
Tutkimustuloksien perusteella Scandic Porissa käyneet kokousasiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Suurin osa tutkimukseen osallistuneista vastasi kokoustiloihin liittyvien palveluiden olevan kiitettävällä tai erinomaisella tasolla ja monet ilmoittivat halukkuudestaan käyttää uudelleen Scandic Porin kokouspalveluita.