Ensimmäinen askel kohti matkailukohteeksi kehittymistä: Matkailupaketit Kauppakeskus Puuvillalle
Rissanen, Anna (2015)
Rissanen, Anna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111516463
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111516463
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella Porissa sijaitsevalle kauppakeskus Puuvillalle kolme erilaista matkailupakettia, joita asiakkaiden olisi helppo ostaa valmiina paketteina. Suunniteltujen matkailupakettien avulla kauppakeskus pyrkii aloittamaan kehityksensä matkailukohteeksi. Opinnäytetyössä kuvattiin kaikkien kolmen eri matkailupaketin tuotteistamisprosessin alusta loppuun. Kaikki matkailupaketit erosivat hieman toisistaan, mutta jokaisessa matkailupaketissa kauppakeskus Puuvilla oli pääosassa.
Opinnäytetyön teoreettisena pohjana käytettiin pääosin tuotteistamisen teoriaa, joka toimi suunniteltujen matkailu-pakettien teoreettisena viitekehyksenä ja suunnittelun pohjana. Tuotteistamisen teorian ohella kerrottiin myös matkailukohteen teoriaa, sekä käytiin läpi matkailun alueellisia vaikutuksia.
Työssä esiteltiin kaikkien matkailupakettien synty ja sisältö. Kaikki aktiviteetit ja yhteistyökumppanit perusteltiin ja kerrottiin, miten matkailupaketit muovautuivat lopullisiin muotoihinsa. Tuotteistamisen teoria käytiin läpi matkailupakettien suunnittelun ja lopputulosten avulla.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, joten opinnäytetyö koostui kahdesta eri osasta: teoreettisesta osasta sekä toiminnallisesta osuudesta. Tässä työssä toiminnallinen osuus oli matkailu-pakettien suunnittelu sekä esitteiden teko ja työn teoreettinen osuus, jossa käytiin läpi teoriaa, joka liittyy matkailupakettien suunnitteluun ja syntyyn. Matkailupaketin toimivuus pyrittiin varmistamaan olemalla yhteistyössä niin kauppakeskus Puuvillan markkinointipäällikön kuin matkailupakettien yhteistyö-kumppaneidenkin kanssa. Opinnäytetyö kuvasi mitä matkailupakettien tuotteistaminen vaati ja mitä kaikkea prosessissa piti ottaa huomioon.
Opinnäytetyön teoreettisena pohjana käytettiin pääosin tuotteistamisen teoriaa, joka toimi suunniteltujen matkailu-pakettien teoreettisena viitekehyksenä ja suunnittelun pohjana. Tuotteistamisen teorian ohella kerrottiin myös matkailukohteen teoriaa, sekä käytiin läpi matkailun alueellisia vaikutuksia.
Työssä esiteltiin kaikkien matkailupakettien synty ja sisältö. Kaikki aktiviteetit ja yhteistyökumppanit perusteltiin ja kerrottiin, miten matkailupaketit muovautuivat lopullisiin muotoihinsa. Tuotteistamisen teoria käytiin läpi matkailupakettien suunnittelun ja lopputulosten avulla.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, joten opinnäytetyö koostui kahdesta eri osasta: teoreettisesta osasta sekä toiminnallisesta osuudesta. Tässä työssä toiminnallinen osuus oli matkailu-pakettien suunnittelu sekä esitteiden teko ja työn teoreettinen osuus, jossa käytiin läpi teoriaa, joka liittyy matkailupakettien suunnitteluun ja syntyyn. Matkailupaketin toimivuus pyrittiin varmistamaan olemalla yhteistyössä niin kauppakeskus Puuvillan markkinointipäällikön kuin matkailupakettien yhteistyö-kumppaneidenkin kanssa. Opinnäytetyö kuvasi mitä matkailupakettien tuotteistaminen vaati ja mitä kaikkea prosessissa piti ottaa huomioon.