Ravintolan Instagram-markkinointi
Kalavaara, Riina (2015)
Kalavaara, Riina
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015110415920
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015110415920
Tiivistelmä
Asiakkaat vaativat ravintola-alan yrityksiltä tänä päivänä paljon. Kuluttajille ei enää riitä yritysten hienot kotisivut tai Facebook-sivulle julkaistut satunnaiset mainokset. Sidosryhmät haluavat nähdä kuvien muodossa, mitä ravintolat tekevät, jotta pääsevät visuaalisesti lähelle yrityksen jokapäiväistä toimintaa. Digitaalinen markkinointi toimii ravintoloiden tukena vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Ravintola Nokalle. Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin kesäkuussa 2015 ja se valmistui saman vuoden marraskuussa. Työn tavoitteena oli tehdä ravintolalle opasvihko Instagram-tilin päivittämiseen, sekä saada yrityksen Instagram-tili aktiiviseksi.
Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään Instagram-markkinointia. Opinnäytetyön keskeisimmät osa-alueet muodostuvat digitaalisesta markkinointiviestinnästä sekä visuaalisesta markkinoinnista. Työstä rajattiin pois Ravintola Nokan Facebook-sivun analysointi, sekä muut saman omistajan ravintolat.
Opinnäytetyössä tutkittiin haastatteluiden ja kirjoittajan henkilökohtaisen arvioinnin kautta Ravintola Nokan yrityskuvaa, joka välittyi asiakkaille. Valmiin opasvihkon sisältö kirjoitettiin tulosten ja tietoperustan pohjalta. Opasvihko toimi Ravintola Nokan Instagram-markkinoinnin tukena.
Produktin elinkaaren aikana havaittiin, että digitaalisen markkinoinnin kehittäminen on pitkä prosessi. Kirjoittaja sai ravintolan Instagram-tilin aktiiviseksi. Tilille lisättyjen kuvien kautta asiakkaille viestittiin ravintolan jokapäiväistä työtä. Opasvihko, eli toiminnallisen opinnäytetyön lopputulos valmistui määräajassa. Työ koettiin merkitykselliseksi toimeksiantajalle.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Ravintola Nokalle. Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin kesäkuussa 2015 ja se valmistui saman vuoden marraskuussa. Työn tavoitteena oli tehdä ravintolalle opasvihko Instagram-tilin päivittämiseen, sekä saada yrityksen Instagram-tili aktiiviseksi.
Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään Instagram-markkinointia. Opinnäytetyön keskeisimmät osa-alueet muodostuvat digitaalisesta markkinointiviestinnästä sekä visuaalisesta markkinoinnista. Työstä rajattiin pois Ravintola Nokan Facebook-sivun analysointi, sekä muut saman omistajan ravintolat.
Opinnäytetyössä tutkittiin haastatteluiden ja kirjoittajan henkilökohtaisen arvioinnin kautta Ravintola Nokan yrityskuvaa, joka välittyi asiakkaille. Valmiin opasvihkon sisältö kirjoitettiin tulosten ja tietoperustan pohjalta. Opasvihko toimi Ravintola Nokan Instagram-markkinoinnin tukena.
Produktin elinkaaren aikana havaittiin, että digitaalisen markkinoinnin kehittäminen on pitkä prosessi. Kirjoittaja sai ravintolan Instagram-tilin aktiiviseksi. Tilille lisättyjen kuvien kautta asiakkaille viestittiin ravintolan jokapäiväistä työtä. Opasvihko, eli toiminnallisen opinnäytetyön lopputulos valmistui määräajassa. Työ koettiin merkitykselliseksi toimeksiantajalle.