MARKKINOINTIVIESTINNÄN KEHITTÄMINEN KAMPANJOILLA. Case: Kosmetologi Tuula
Hakala, Timo (2015)
Hakala, Timo
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101915518
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101915518
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kosmetologi Tuula. Kosmetologi Tuula toimii kauneudenhoitoalalla ja yrityksen palveluihin kuuluvat muun muassa jalka-, käsi- ja kasvohoidot.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarjota yritykselle toimiva markkinointikokonaisuus, jota toimeksiantaja pystyisi käyttämään hyväkseen markkinoinnissaan. Markkinointikokonaisuuden lisäksi olen suunnitellut toimeksiantajalle kolme erilaista markkinointikampanjaa, joiden tarkoituksena on lisätä yrityksen asiakasmääriä hiljaisina aikoina. Markkinointikampanjat sisältävät lisäksi suunnittelemani mainokset kampanjoita varten. Markkinointikampanjat on suunniteltu toteutettavaksi vuosittain.
Opinnäytetyöni teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnista ja markkinointikampanjoista, sekä kolmesta markkinoinnin osa-alueesta, joita ovat markkinoinnin kilpailukeinot, visuaalinen markkinointi ja segmentointi sekä SWOT-analyysi yhdessä. Teoriaosuuden jälkeen on vuorossa empiirinen osio, joka sisältää suunnittelemani markkinointikampanjoiden suunnitelmat ja markkinointimateriaalit. Empiirinen osio on salattu. Työn lopussa ovat opinnäytetyön johtopäätökset ja pohdinta. Liitteenä olevat mainokset ovat salattuja.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarjota yritykselle toimiva markkinointikokonaisuus, jota toimeksiantaja pystyisi käyttämään hyväkseen markkinoinnissaan. Markkinointikokonaisuuden lisäksi olen suunnitellut toimeksiantajalle kolme erilaista markkinointikampanjaa, joiden tarkoituksena on lisätä yrityksen asiakasmääriä hiljaisina aikoina. Markkinointikampanjat sisältävät lisäksi suunnittelemani mainokset kampanjoita varten. Markkinointikampanjat on suunniteltu toteutettavaksi vuosittain.
Opinnäytetyöni teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnista ja markkinointikampanjoista, sekä kolmesta markkinoinnin osa-alueesta, joita ovat markkinoinnin kilpailukeinot, visuaalinen markkinointi ja segmentointi sekä SWOT-analyysi yhdessä. Teoriaosuuden jälkeen on vuorossa empiirinen osio, joka sisältää suunnittelemani markkinointikampanjoiden suunnitelmat ja markkinointimateriaalit. Empiirinen osio on salattu. Työn lopussa ovat opinnäytetyön johtopäätökset ja pohdinta. Liitteenä olevat mainokset ovat salattuja.