Kuraattorityön systemaattisen asiakaspalautteen keräämisen suunnitelma
Leppäkoski, Elina (2015)
Leppäkoski, Elina
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101215342
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101215342
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aihe on kuraattorityön systemaattisen asiakaspalautteen keräämisen suunnitelma Forssan seudun hyvinvointikuntayhtymälle. Opinnäytetyöni tavoite on kehittää kirjallinen suunnitelma, jonka avulla systemaattista asiakaspalautetta voi kuraattorityöstä kerätä. Tarkoituksena on palautteen keräämisen kautta saada kuraattorityön asiakkaiden ääni kuuluville ja näin pyrkiä kehittämään kuraattorityötä asiakaslähtöisesti.
Opinnäyte on työelämälähtöinen kehittämishanke, jossa aihe ja tavoitteet ovat nousseet Forssan seudun hyvinvointikuntayhtymän oppilashuoltoyksiköstä. Koska sitoutuminen valmiin suunnitelman käyttöön edellyttää henkilöstön osallisuuden mahdollistamista, on työ tehty työelämälähtöisen prosessikehittämisen ja vertaiskehittämisen avulla. Opinnäytetyössä pohditaan kuraattorityön laatua asiakasnäkökulmasta ja näitä pohdintoja pidetään perustana tuotoksen eli Systemaattisen asiakaspalautteen keräämisen suunnitelman tekemiselle.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi Systemaattisen asiakaspalautteen keräämisen suunnitelma, joka on Forssan seudun hyvinvointikuntayhtmän oppilashuoltoyksikön kuraattoreiden tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2016. Kehittämisprosessi tulee jatkumaan suunnitelman käyttökokemusten myötä.
Opinnäyte on työelämälähtöinen kehittämishanke, jossa aihe ja tavoitteet ovat nousseet Forssan seudun hyvinvointikuntayhtymän oppilashuoltoyksiköstä. Koska sitoutuminen valmiin suunnitelman käyttöön edellyttää henkilöstön osallisuuden mahdollistamista, on työ tehty työelämälähtöisen prosessikehittämisen ja vertaiskehittämisen avulla. Opinnäytetyössä pohditaan kuraattorityön laatua asiakasnäkökulmasta ja näitä pohdintoja pidetään perustana tuotoksen eli Systemaattisen asiakaspalautteen keräämisen suunnitelman tekemiselle.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi Systemaattisen asiakaspalautteen keräämisen suunnitelma, joka on Forssan seudun hyvinvointikuntayhtmän oppilashuoltoyksikön kuraattoreiden tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2016. Kehittämisprosessi tulee jatkumaan suunnitelman käyttökokemusten myötä.