Markkinointisuunnitelma : case: Tattarisuon Autokatsastus Oy
Habilainen, Marelle (2015)
Habilainen, Marelle
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015081313983
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015081313983
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on markkinointisuunnitelma Tattarisuon Autokatsastus Oy:lle. Aihe on tullut toimeksiantona omasta työpaikastani.
Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu kahdesta osiosta: teoriaperustasta ja markkinointisuunnitelmasta. Markkinointisuunnitelmassa on tehty paljon rajauksia toimeksiantajan kanssa käytyjen keskustelujen perusteella. Opinnäytetyössä on pyritty saamaan aikaiseksi realistinen markkinointisuunnitelma toimeksiantajalle ottaen huomioon toimeksiantajayrityksen toimialan erityispiirteitä ja toimeksiantajayrityksen resurssimahdollisuuksia.
Koska toimeksiantajayritys on toiminut jo 20 vuotta, strategiset päätökset on myös markkinoinnin osalta tehty. Opinnäytetyö keskittyy toimeksiantajayrityksen kannalta oleelliseen operatiiviseen markkinointiin.
Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on kehittää markkinointitoimenpiteitä yhtenäiseksi kokonaisuudeksi ja luoda kestävää jatkuvuutta markkinointitoimenpiteisiin. Markkinointisuunnitelman yhtenä tavoitteena on myös jäsentää markkinointitoimenpiteet tukemaan toimeksiantajan kulloisiakin resursseja. Suunniteltu markkinointi on myös helpompi hoitaa käytännön tasolla.
Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu kahdesta osiosta: teoriaperustasta ja markkinointisuunnitelmasta. Markkinointisuunnitelmassa on tehty paljon rajauksia toimeksiantajan kanssa käytyjen keskustelujen perusteella. Opinnäytetyössä on pyritty saamaan aikaiseksi realistinen markkinointisuunnitelma toimeksiantajalle ottaen huomioon toimeksiantajayrityksen toimialan erityispiirteitä ja toimeksiantajayrityksen resurssimahdollisuuksia.
Koska toimeksiantajayritys on toiminut jo 20 vuotta, strategiset päätökset on myös markkinoinnin osalta tehty. Opinnäytetyö keskittyy toimeksiantajayrityksen kannalta oleelliseen operatiiviseen markkinointiin.
Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on kehittää markkinointitoimenpiteitä yhtenäiseksi kokonaisuudeksi ja luoda kestävää jatkuvuutta markkinointitoimenpiteisiin. Markkinointisuunnitelman yhtenä tavoitteena on myös jäsentää markkinointitoimenpiteet tukemaan toimeksiantajan kulloisiakin resursseja. Suunniteltu markkinointi on myös helpompi hoitaa käytännön tasolla.