Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen : case: Viope Solutions Oy
Levonen, Niko (2015)
Levonen, Niko
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015071313846
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015071313846
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön on tarkoitus kehittää toimeksiantajayrityksen digitaalista markkinointia sen liiketoiminnallisten tavoitteiden mukaiseksi. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimii suomalainen ohjelmistoyritys Viope Solutions Oy. Opinnäytetyö tarjoaa kehitysehdotuksia ja ohjeistusta Viopelle. Työ on kokonaisuudessaan toimintaehdotus digitaalisen markkinoinnin työstämiseen.
Opinnäytetyössä keinoksi valikoitui sisältömarkkinointi sekä hakukoneoptimointi, joihin syvennytään yksityiskohtaisesti teoriassa. Teorian avulla luodaan toimeksiantajalle toteutusehdotus digitaalisen markkinointistrategian muodossa. Teoriaosuudessa käsitellään lisäksi verkon tutkimista, nykypäivän toimintaympäristöä sekä sosiaalista mediaa markkinoinnin apuna.
Tämä opinnäytetyö antaa toimeksiantajalle toteutusehdotuksen yrityksen digitaaliseen markkinointiin. Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja saa katsauksen nykypäivän hakukoneoptimointiin vaikuttavista tekijöistä ja siihen, miten niitä voidaan hyödyntää. Lisäksi toimeksiantaja saa kuvan sisältömarkkinoinnin tuomista eduista ja siitä, miten niitä voidaan hyödyntää heidän verkkokanavissa.
Laadukas sisältö on tärkeää niin asiakassuhteiden kuin hakukonesijoituksenkin kannalta. Toimeksiantajan tulee keskittyä asiakastuntemuksen perusteella asiakkaille merkityksellisen sisällön luomiseen omille verkkokanaville. Sosiaalista mediaa tulee käyttää asiakkaita tavoittavana kanavana, josta heidät ohjataan yrityksen verkkosivun sisältöihin. Sisältömarkkinoinnin avulla pystytään myös luomaan hakukoneille tärkeitä linkityksiä ja sosiaalisia signaaleja. Hakukoneoptimoinnissa on tärkeää myös keskittyä verkkosivun suorituskyvyn parantamiseen moninaisille päätelaitteille.
Opinnäytetyössä keinoksi valikoitui sisältömarkkinointi sekä hakukoneoptimointi, joihin syvennytään yksityiskohtaisesti teoriassa. Teorian avulla luodaan toimeksiantajalle toteutusehdotus digitaalisen markkinointistrategian muodossa. Teoriaosuudessa käsitellään lisäksi verkon tutkimista, nykypäivän toimintaympäristöä sekä sosiaalista mediaa markkinoinnin apuna.
Tämä opinnäytetyö antaa toimeksiantajalle toteutusehdotuksen yrityksen digitaaliseen markkinointiin. Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja saa katsauksen nykypäivän hakukoneoptimointiin vaikuttavista tekijöistä ja siihen, miten niitä voidaan hyödyntää. Lisäksi toimeksiantaja saa kuvan sisältömarkkinoinnin tuomista eduista ja siitä, miten niitä voidaan hyödyntää heidän verkkokanavissa.
Laadukas sisältö on tärkeää niin asiakassuhteiden kuin hakukonesijoituksenkin kannalta. Toimeksiantajan tulee keskittyä asiakastuntemuksen perusteella asiakkaille merkityksellisen sisällön luomiseen omille verkkokanaville. Sosiaalista mediaa tulee käyttää asiakkaita tavoittavana kanavana, josta heidät ohjataan yrityksen verkkosivun sisältöihin. Sisältömarkkinoinnin avulla pystytään myös luomaan hakukoneille tärkeitä linkityksiä ja sosiaalisia signaaleja. Hakukoneoptimoinnissa on tärkeää myös keskittyä verkkosivun suorituskyvyn parantamiseen moninaisille päätelaitteille.