ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS : Case Citymarket Kokkola
Jokisuu, Tapani (2015)
Jokisuu, Tapani
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061213255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061213255
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Citymarket Kokkolalle. Tavoitteena oli selvittää, minkä tasoista on heidän asiakkaidensa asiakastyytyväisyys tällä hetkellä, ja paljastaa mahdolliset ongelmat, jotka voisivat haitata asiakastyytyväisyyden positiivista kehitystä. Tarkoitukseni oli suunnitella kyselytutkimus, joka keskittyy tarkastelemaan asiakastyytyväisyyttä asiakkaan näkökannalta, selvittäen onko asiakkaiden mielestä Citymarket Kokkolan myymälässä, henkilökunnassa tai tavassa kohdella asiakkaita jotain kehitettävää.
Tutkimus suunniteltiin toteutettavaksi kyselylomakkeella, mutta toteutettavaksi henkilökohtaisesti. Tällä menetelmällä pyrin poistamaan mahdolliset väärinkäsitykset kysmyksistä ja lomakkeeseen vastaamisesta. Kun kyselytutkimus oli suoritettu tulokset laskettiin ja analysoitiin SPSS ohjelmalla.
Tutkimuksen tulokset päätin esitellä kuvioin, taulukoin ja selityksin. Tulosten riittävän esittelyn jälkeen tuloksia arvioidaan ja niiden merkitystä pohdiskellaan, tehden johtopäätöksiä
Tutkimus suunniteltiin toteutettavaksi kyselylomakkeella, mutta toteutettavaksi henkilökohtaisesti. Tällä menetelmällä pyrin poistamaan mahdolliset väärinkäsitykset kysmyksistä ja lomakkeeseen vastaamisesta. Kun kyselytutkimus oli suoritettu tulokset laskettiin ja analysoitiin SPSS ohjelmalla.
Tutkimuksen tulokset päätin esitellä kuvioin, taulukoin ja selityksin. Tulosten riittävän esittelyn jälkeen tuloksia arvioidaan ja niiden merkitystä pohdiskellaan, tehden johtopäätöksiä