Visualistin perehdyttämisopas : case Vero Moda
Kiukkonen, Sari; Sahlsten, Eeva (2015)
Kiukkonen, Sari
Sahlsten, Eeva
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061213246
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061213246
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee visuaalisen markkinoinnin ja myynnin työtehtäviin perehdyttämistä. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Vero Moda-vaateliikkeeseen. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Teoriaosuudessa käsitellään perehdyttämisen tuomia hyötyjä ja keinoja, sekä avataan visuaalisen markkinoinnin käsitettä vaateteollisuudessa. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta visuaalisen markkinoinnin, muotiteollisuuden sekä perehdyttämisen saralta. Perehdytysoppaan teossa on käytetty hyväksi työn ohella tehtyjä epävirallisia haastatteluita sekä havainnointia. Sisällön koonnissa hyödynnettiin opinnäytetyöntekijöiden omia kokemuksia vastaavista työtehtävistä.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiannon antanut yritys saa käyttöönsä selkeän ja helppokäyttöisen oppaan, jolla taataan perehdyttämisen suunnitelmallinen eteneminen ja tasalaatuisuus. Opas kulkee työntekijän mukana perehdyttämisjakson aikana ja on työntekijän tukena myös perehdyttämisjakson päätyttyä.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiannon antanut yritys saa käyttöönsä selkeän ja helppokäyttöisen oppaan, jolla taataan perehdyttämisen suunnitelmallinen eteneminen ja tasalaatuisuus. Opas kulkee työntekijän mukana perehdyttämisjakson aikana ja on työntekijän tukena myös perehdyttämisjakson päätyttyä.