CONTENT MARKETING AND SUPPLIER SELECTION IN THE ELECTRONIC PAYMENT SERVICE INDUSTRY
Pennala, Eino (2015)
Pennala, Eino
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060512521
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060512521
Tiivistelmä
E-kaupan kasvun myötä myös kysyntä sähköisille maksupalveluille on kasvanut. Nämä palvelut tekevät ostoksien tekemisen verkosta mahdollisimman helpoksi. Maksupalveluntarjoajat julkaisevat nettisivuillaan whitepapereita tavoitteenaan tarjota tietoa asiakkailleen jotka tarvitsevat sähköisiä maksuja prosessoivan palvelun verkkokaupalleen.
Tällä opinnäytetyöllä on kaksi tavoitetta: (1) määrittää verkkokauppojen kriteerit joilla palveluntarjoaja valitaan, sekä (2) tutkia whitepapereiden roolia palveluntarjoajan valinnassa sähköisten maksupalveluiden toimialalla.
Opinnäytetyön läpivienti koostui Eurooppalaisten maksupalveluntarjoajien whitepapereiden sisältöanalyysistä, sekä kotimaisten verkkokauppojen haastattelemisesta puhelimitse. Seitsemän yritystä valittiin kyselyyn, sekä kymmenen whitepaperia analysoitiin.
Tutkimuksen tuloksien perusteella voidaan tehdä johtopäätös, että dominoivin kriteeri palveluntarjoajan valinnassa oli laatu. Lisäksi laatu oli yleisin aihe whitepapereissa. Tulokset viittaavat siihen että maksupalveluntarjoajien tulisi tuottaa whitepapereita jotka painottavat tarjottujen palveluiden laatua. Tutkimuksen aikana havittiin myös, että whitepapereiden suurin hyöty on kun potentiaalinen asiakas, jota palveluntarjoaja ei ole vielä kontaktoinut, etsii tietoa palveluista internetistä.
Tällä opinnäytetyöllä on kaksi tavoitetta: (1) määrittää verkkokauppojen kriteerit joilla palveluntarjoaja valitaan, sekä (2) tutkia whitepapereiden roolia palveluntarjoajan valinnassa sähköisten maksupalveluiden toimialalla.
Opinnäytetyön läpivienti koostui Eurooppalaisten maksupalveluntarjoajien whitepapereiden sisältöanalyysistä, sekä kotimaisten verkkokauppojen haastattelemisesta puhelimitse. Seitsemän yritystä valittiin kyselyyn, sekä kymmenen whitepaperia analysoitiin.
Tutkimuksen tuloksien perusteella voidaan tehdä johtopäätös, että dominoivin kriteeri palveluntarjoajan valinnassa oli laatu. Lisäksi laatu oli yleisin aihe whitepapereissa. Tulokset viittaavat siihen että maksupalveluntarjoajien tulisi tuottaa whitepapereita jotka painottavat tarjottujen palveluiden laatua. Tutkimuksen aikana havittiin myös, että whitepapereiden suurin hyöty on kun potentiaalinen asiakas, jota palveluntarjoaja ei ole vielä kontaktoinut, etsii tietoa palveluista internetistä.