Markkinointisuunnitelma AquatiCare UK Ltd.:lle
Uotila, Sanna (2015)
Uotila, Sanna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211812
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211812
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on produkti muotoinen, jonka tuotos on markkinointisuunnitelma. Markki-nointisuunnitelma on laadittu potentiaaliselle akvaarioalan yritykselle aloittavalle yritykselle. Tavoitteena on laatia toteutettavissa ole yrityksen tunnettuutta korostava suunnitelma, jonka toteutus on rajattu ensimmäiselle vuodelle.
Työssä käydään ensin läpi markkinointisuunnitelman laatimisen teoria ja prosessi. Prosessi alkaa lähtökohta-analyyseilla, jonka jälkeen käydään läpi markkinointistrategiat, markkinoin-nintavoitteet sekä suunnitelman budjetointi, seuranta ja toteutus.
Teorian pohjalta on laadittu valitulle yritykselle markkinointisuunnitelma, jossa on yritykselle on tehty lähtökohta-analyysit, valittu käytettävät strategiat, asetettu tavoitteet, mietitty seuranta ja sen työkalut sekä toteuttaminen
Viimeisenä on pohdittu suunnitelman hyödynnettävyyttä ja mahdollisia kehityskohtia. Myös itse opinnäytetyöprosessin etenemistä on kommentoitu muutamalla sanalla pohdinta osuudes-sa.
Työssä käydään ensin läpi markkinointisuunnitelman laatimisen teoria ja prosessi. Prosessi alkaa lähtökohta-analyyseilla, jonka jälkeen käydään läpi markkinointistrategiat, markkinoin-nintavoitteet sekä suunnitelman budjetointi, seuranta ja toteutus.
Teorian pohjalta on laadittu valitulle yritykselle markkinointisuunnitelma, jossa on yritykselle on tehty lähtökohta-analyysit, valittu käytettävät strategiat, asetettu tavoitteet, mietitty seuranta ja sen työkalut sekä toteuttaminen
Viimeisenä on pohdittu suunnitelman hyödynnettävyyttä ja mahdollisia kehityskohtia. Myös itse opinnäytetyöprosessin etenemistä on kommentoitu muutamalla sanalla pohdinta osuudes-sa.