Sosiaalinen media Juustoliike Lentävän Lehmän markkinoinnin työkaluna
Hirvensalo, Vilma-Lotta (2015)
Hirvensalo, Vilma-Lotta
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911346
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö esittelee erilaisia sosiaalisen median kanavia markkinoinnin näkökulmasta. Toimeksiantajana työllä on Hakaniemen kauppahallissa toimiva Juustoliike Lentävä Lehmä, jolle opinnäytetyön produktina luotiin käyttöönottoa vaille valmiit Facebook-sivut.
Työssä tutkitaan internetiä markkinointiympäristönä sekä sosiaalista mediaa yrityksen toimintaympäristönä. Erilaisia sosiaalisen median kanavia on esitelty yleisesti ja Facebookia esitelty markkinoinnin näkökulmasta.
Opinnäytetyö käsittelee digitalisaation tuomia muutoksia niin markkinointiin kuin asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Lisäksi toimeksiantajan markkinoinnin nykytilaa on analysoitu.
Opinnäytetyössä esitellään Facebook-sivujen luontiprosessi vaiheittain ja opastetaan ensimmäisen mainoskampanjan toteuttamisessa. Tämän lisäksi esitellään suunnitelma Facebookin haltuunottoon. Työn lopussa on ohjeistus työntekijöille sosiaalisessa mediassa toimimiseen sekä sosiaalisen median strategia tuleviksi vuosiksi.
Opinnäytetyö on tehty kevään 2015 aikana. Työn tavoitteena on antaa Juustoliike Lentävälle Lehmälle eväät omien Facebook-sivujen ylläpitämiseen, sisällöntuottamiseen ja Facebook-mainonnan aloittamiseen sekä sosiaalisen median haltuunottoon.
Työssä tutkitaan internetiä markkinointiympäristönä sekä sosiaalista mediaa yrityksen toimintaympäristönä. Erilaisia sosiaalisen median kanavia on esitelty yleisesti ja Facebookia esitelty markkinoinnin näkökulmasta.
Opinnäytetyö käsittelee digitalisaation tuomia muutoksia niin markkinointiin kuin asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Lisäksi toimeksiantajan markkinoinnin nykytilaa on analysoitu.
Opinnäytetyössä esitellään Facebook-sivujen luontiprosessi vaiheittain ja opastetaan ensimmäisen mainoskampanjan toteuttamisessa. Tämän lisäksi esitellään suunnitelma Facebookin haltuunottoon. Työn lopussa on ohjeistus työntekijöille sosiaalisessa mediassa toimimiseen sekä sosiaalisen median strategia tuleviksi vuosiksi.
Opinnäytetyö on tehty kevään 2015 aikana. Työn tavoitteena on antaa Juustoliike Lentävälle Lehmälle eväät omien Facebook-sivujen ylläpitämiseen, sisällöntuottamiseen ja Facebook-mainonnan aloittamiseen sekä sosiaalisen median haltuunottoon.