DCM365 Development for Power Plant Projects : Improving the Commissioning Processes
Kuusisto, Niko (2015)
Kuusisto, Niko
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911263
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911263
Tiivistelmä
Wärtsilän toimittamat voimalaitosprojektit ovat kasvamassa kapasiteetiltaan ja viitekehyksiltään yhä suuremmiksi. Tällaisissa projekteissa kommunikoinnin ylläpito on hankalaa, koska sidosryhmät kasvavat ja dokumentteja syntyy huomattava määrä. Opinnäytetyön tarkoituksena on löytää toimivia keinoja viestinnän helpottamiseksi työmaalla.
Työn aluksi käydään läpi tavallisimmat projektiin kuuluvat toimintaprosessit ja työskentelytavat joilla pystytään varmistamaan projektinjohdollinen tasalaatuisuus ja vertailukelpoisuus organisaation muiden projektien kanssa. Työn tulosteena on käytännön tuomia esimerkkejä kommunikointityökalujen parantamiseksi.
Työn aikana kävi ilmi, että asiakas usein kokee olevansa päätöksenteossa ulkopuolinen. Tiedonkulku on asiakkaalle monesti näkymätöntä ja johtaa asiakkaan epävarmuuteen projektin hoidon suhteen. Avoimuus, läpinäkyvyys ja välittömyys ovat ensisijaisia tekijöitä asiakastyytyväisyydessä laajoissa projekteissa.
Työn aluksi käydään läpi tavallisimmat projektiin kuuluvat toimintaprosessit ja työskentelytavat joilla pystytään varmistamaan projektinjohdollinen tasalaatuisuus ja vertailukelpoisuus organisaation muiden projektien kanssa. Työn tulosteena on käytännön tuomia esimerkkejä kommunikointityökalujen parantamiseksi.
Työn aikana kävi ilmi, että asiakas usein kokee olevansa päätöksenteossa ulkopuolinen. Tiedonkulku on asiakkaalle monesti näkymätöntä ja johtaa asiakkaan epävarmuuteen projektin hoidon suhteen. Avoimuus, läpinäkyvyys ja välittömyys ovat ensisijaisia tekijöitä asiakastyytyväisyydessä laajoissa projekteissa.