Sähkösuunnittelutoiminnan kehitys asiakaslähtöisesti : Selkämaan Suunnittelu Oy
Muilu, Jaakko (2015)
Muilu, Jaakko
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911261
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911261
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Selkämaan Suunnittelu Oy:lle asia-kaspalautejärjestelmä osana yrityksen laadunhallintaa. Järjestelmän tarkoituksena oli kerätä asiakaspalautteita, joiden avulla yrityksen sähkösuunnittelutoimintaa voidaan kehittää asia-kaslähtöisellä tavalla. Järjestelmään kuuluivat kyselylomake asiakkaiden antamien palaut-teiden keräämiseen ja palautetietokanta palautteiden säilyttämiseen ja analysointiin.
Työn keskeisimpinä asioina oli perehtyä sähkösuunnittelun kehittämiseen liittyviin näkökan-toihin lähtökohtana asiakas. Opinnäytetyön käytännön osuuksiin kuuluvat palautejärjestel-män kysymysten laadinta sekä itse järjestelmän suunnittelu ja toteutus.
Työn keskeisimpinä asioina oli perehtyä sähkösuunnittelun kehittämiseen liittyviin näkökan-toihin lähtökohtana asiakas. Opinnäytetyön käytännön osuuksiin kuuluvat palautejärjestel-män kysymysten laadinta sekä itse järjestelmän suunnittelu ja toteutus.