Renault- asiakastyytyväisyystutkimus
Tuominen, Sami (2015)
Tuominen, Sami
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052811014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052811014
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Renault asiakastyytyväisyystutkimus ja tavoitteena oli selvittää kuinka tyytyväisiä Turun Volvo Truck Centerin Renault-asiakkaat ovat ja aikovatko he myös jatkossa asioida yrityksessä.
Turun Volvo Truck Centeristä tuli vuonna 2013 täysin auktorisoitu Renault-myynti- ja huoltotoimipiste, eikä asiakkaiden tyytyväisyydentilasta ollut vielä uuden merkin osalta varmaa käsitystä. Tyytyväisyydentilan selvittämistä varten Turun Volvo Truck Centerin huoltopäällikkö antoi toimeksiannon luoda asiakastyytyväisyystutkimuksen, jonka tulosten avulla pysyttäisiin tarttumaan mahdollisiin kehitystoimenpiteisiin.
Opinnäytetyön tekeminen alkoi asiakastyytyväisyystutkimuksen rakentamisella. Puhelimitse suoritetun asiakastyytyväisyystutkimuksen jälkeen alkoi vastausten analysointi.
Opinnäytetyön lopussa pohdittiin saatujen tulosten perusteella tarvitaanko asiakastyytyväisyyden parantamiseksi toimenpiteitä. Tulosten perusteella ei päädytty tekemään muutoksia yrityksen toimintaan, mutta työntekijöiden koulutuksiin panostetaan jatkossa hieman enemmän.
Turun Volvo Truck Centeristä tuli vuonna 2013 täysin auktorisoitu Renault-myynti- ja huoltotoimipiste, eikä asiakkaiden tyytyväisyydentilasta ollut vielä uuden merkin osalta varmaa käsitystä. Tyytyväisyydentilan selvittämistä varten Turun Volvo Truck Centerin huoltopäällikkö antoi toimeksiannon luoda asiakastyytyväisyystutkimuksen, jonka tulosten avulla pysyttäisiin tarttumaan mahdollisiin kehitystoimenpiteisiin.
Opinnäytetyön tekeminen alkoi asiakastyytyväisyystutkimuksen rakentamisella. Puhelimitse suoritetun asiakastyytyväisyystutkimuksen jälkeen alkoi vastausten analysointi.
Opinnäytetyön lopussa pohdittiin saatujen tulosten perusteella tarvitaanko asiakastyytyväisyyden parantamiseksi toimenpiteitä. Tulosten perusteella ei päädytty tekemään muutoksia yrityksen toimintaan, mutta työntekijöiden koulutuksiin panostetaan jatkossa hieman enemmän.