Aktia Arenan markkinointisuunnitelma
Halonen, Tapani (2015)
Halonen, Tapani
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052810932
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052810932
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on markkinointisuunnitelma Aktia Arena –nimiselle tenniskeskukselle. Aktia Arena on suhteellisen uusi toimija Turun alueella ja työ tehtiin vastaaman tarvetta. Opinnäytetyö on perusteellinen ja se pyrkii olemaan ymmärrettävä myös aihealueeseen perehtymättömille. Työssä tuodaan digitaalisia vaihtoehtoja esille ja käsitellään markkinointia modernilla otteella.
Työn tavoite oli sitouttaa Aktia Arenan käyttäjiä entistä paremmin mukaan toimintaan. Toinen tavoite oli tenniskeskuksen monipuolisten palveluiden parempi hyödyntäminen. Näitä asioita käsiteltiin perinteiseen markkinointiteoriaan tukeutuen ja erityisesti digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta. Työssä on pyritty yhdistelemään monipuolisesti perinteisen ja digitaalisen markkinoinnin osia ja käyttämään niitä hyväksi parhaalla mahdollisella tavalla.
Työ on tehty toimeksiantajan kanssa aktiivisessa vuorovaikutuksessa. Markkinointisuunnitelman suuntaviivat ovat laadittu keskustelua ja havainnointia hyväksi käyttäen. Aktia Arenalla on muutamia toimintaa rajoittavia reunaehtoja, jotka myös vaikuttivat lopullisiin tavoitteisiin. Tässä työssä on laadittu tarkka selvitys tenniskeskuksen nykytilasta, mikä toimii myös digitaalisten ratkaisuiden lähtökohtana. Lähdemateriaalista suurin osa ovat Internetissä julkaistua materiaalia. Markkinoinnin teorian osalta työssä on käytetty pääsääntöisesti perinteistä markkinoinnin lähdekirjallisuutta.
Tämä opinnäytetyö tarjoaa Aktia Arenalle monipuolista opastusta markkinointiin. Työssä määritellään markkinoinnin ja etenkin digitaalisen markkinoinnin osalta tenniskeskukselle tärkeitä osatekijöitä. Markkinointisuunnitelmassa huomiota kiinnitetään myös asiakaspalveluun, jonka onnistuminen digitaalisena aikana on tärkeää. Konkreettisia ehdotuksia Aktia Arenalle digitaalisesta markkinoinnista ovat esimerkiksi tennisaiheiset blogit.
Työn tavoite oli sitouttaa Aktia Arenan käyttäjiä entistä paremmin mukaan toimintaan. Toinen tavoite oli tenniskeskuksen monipuolisten palveluiden parempi hyödyntäminen. Näitä asioita käsiteltiin perinteiseen markkinointiteoriaan tukeutuen ja erityisesti digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta. Työssä on pyritty yhdistelemään monipuolisesti perinteisen ja digitaalisen markkinoinnin osia ja käyttämään niitä hyväksi parhaalla mahdollisella tavalla.
Työ on tehty toimeksiantajan kanssa aktiivisessa vuorovaikutuksessa. Markkinointisuunnitelman suuntaviivat ovat laadittu keskustelua ja havainnointia hyväksi käyttäen. Aktia Arenalla on muutamia toimintaa rajoittavia reunaehtoja, jotka myös vaikuttivat lopullisiin tavoitteisiin. Tässä työssä on laadittu tarkka selvitys tenniskeskuksen nykytilasta, mikä toimii myös digitaalisten ratkaisuiden lähtökohtana. Lähdemateriaalista suurin osa ovat Internetissä julkaistua materiaalia. Markkinoinnin teorian osalta työssä on käytetty pääsääntöisesti perinteistä markkinoinnin lähdekirjallisuutta.
Tämä opinnäytetyö tarjoaa Aktia Arenalle monipuolista opastusta markkinointiin. Työssä määritellään markkinoinnin ja etenkin digitaalisen markkinoinnin osalta tenniskeskukselle tärkeitä osatekijöitä. Markkinointisuunnitelmassa huomiota kiinnitetään myös asiakaspalveluun, jonka onnistuminen digitaalisena aikana on tärkeää. Konkreettisia ehdotuksia Aktia Arenalle digitaalisesta markkinoinnista ovat esimerkiksi tennisaiheiset blogit.