Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen polkupyöräverstas - Sosiaalisen median mainosvideo
Lyytikkä, Samuli; Nieminen, Mikael (2015)
Lyytikkä, Samuli
Nieminen, Mikael
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710738
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710738
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on valmistaa Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskukselle mainosvideo, joka esittelee heidän polkupyöräverstas palveluaan. Opinnäytetyöraportti pyrkii tutustuttamaan lukijan työn kohdeyritykseen, mainosvideon taustalla tehtyyn suunnitteluun, tuotantoon ja tavoitteiden asetantaan. Lisäksi sen lopussa esitellään valmis työ eli mainosvideo, sekä analysoidaan sen tuottamat hyödyt meille, kohdeyritykselle sekä raportin lukijoille.
Mainosvideon pääosassa on hylätty romupyörä, jonka kunnostusta seurasimme ja kuvasimme yhden päivän ajan joulukuussa 2014. Opinnäytetyöprojektin juuret yltävät kuitenkin jo keväälle 2014, jolloin se sai alkunsa osana toista projektia.
Mainosvideon tarkoituksena on toimia Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen markkinointivideona heidän sosiaalisen median kanavissa, kotisivuilla sekä muiden kanavien ja markkinoinnin tukena. Lisäksi videon ja opinnäytetyöraportin pohjalta saatetaan kuvata vastaavanlaisia videoita Kierrätyskeskuksen muiden palveluiden mainontaan.
Opinnäytetyöraportin teoriaosuus on rajattu käsittelemään ainoastaan mainosvideossa käytettyjä, sekä sille olennaisia videokuvaustekniikoita ja käsitteitä. Lisäksi esittelemme yrityksille kuvattavien mainosvideoiden kokonaisvaltaisen prosessin aina esituotannosta ja videon suunnittelusta jälkituotantoon eli editointiin asti. Tarkoituksena on, että opinnäytetyön avulla lähes kuka tahansa raportin lukija voisi toteuttaa vastaavanlaisen videon.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi kahden minuutin pituinen mainosvideo. Videota ei ole vielä julkaistu, mutta Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus aikoo käyttää sitä heidän sosiaalisen median kanavissa sekä muussa markkinoinnissa.
URL-osoite videoon: https://youtu.be/8T4abWru46I
Videoon saatetaan tehdä jälkeenpäin muutoksia, jolloin yllä oleva URL-osoite lakkaa toimimasta. Video tulee löytymään kuitenkin Finfinitum ry:n Youtube-sivulta: https://www.you-tube.com/user/finfinitum
Mainosvideon pääosassa on hylätty romupyörä, jonka kunnostusta seurasimme ja kuvasimme yhden päivän ajan joulukuussa 2014. Opinnäytetyöprojektin juuret yltävät kuitenkin jo keväälle 2014, jolloin se sai alkunsa osana toista projektia.
Mainosvideon tarkoituksena on toimia Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen markkinointivideona heidän sosiaalisen median kanavissa, kotisivuilla sekä muiden kanavien ja markkinoinnin tukena. Lisäksi videon ja opinnäytetyöraportin pohjalta saatetaan kuvata vastaavanlaisia videoita Kierrätyskeskuksen muiden palveluiden mainontaan.
Opinnäytetyöraportin teoriaosuus on rajattu käsittelemään ainoastaan mainosvideossa käytettyjä, sekä sille olennaisia videokuvaustekniikoita ja käsitteitä. Lisäksi esittelemme yrityksille kuvattavien mainosvideoiden kokonaisvaltaisen prosessin aina esituotannosta ja videon suunnittelusta jälkituotantoon eli editointiin asti. Tarkoituksena on, että opinnäytetyön avulla lähes kuka tahansa raportin lukija voisi toteuttaa vastaavanlaisen videon.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi kahden minuutin pituinen mainosvideo. Videota ei ole vielä julkaistu, mutta Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus aikoo käyttää sitä heidän sosiaalisen median kanavissa sekä muussa markkinoinnissa.
URL-osoite videoon: https://youtu.be/8T4abWru46I
Videoon saatetaan tehdä jälkeenpäin muutoksia, jolloin yllä oleva URL-osoite lakkaa toimimasta. Video tulee löytymään kuitenkin Finfinitum ry:n Youtube-sivulta: https://www.you-tube.com/user/finfinitum