Oletko yrittäjä kuullut Leader-toiminnasta? : Yrittäjien näkökulma Leader-palvelujen markkinointiin Itä-, Pohjois- ja Keski-Lapissa
Aho, Eve (2015)
Aho, Eve
Lapin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710582
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710582
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on tutkia Pohjoisimman Lapin Leader ry:n markkinoinnin onnistumista ja käsitellä nykyisin käytettyjen markkinointikanavien toimivuutta. Aiheesta ei ole aikaisempia tutkimuksia ja työn tutkimusosiossa suoritetaan kysely Pohjoisimman Lapin Leader ry:n markkinointia vastaanottaneilta yrittäjiltä heidän näkemyksestään markkinoinnin tavoittavuudesta. Kysely on luonteeltaan sähköisessä muodossa toteutettava kvantitatiivinen kyselytutkimus, jossa perusjoukkona ovat Keski-, Pohjois- ja Itä-Lapin yrittäjät.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään Leader–toimintaa sekä hankerahoituksen kulkua yleisesti sekä asiantuntijapalvelujen ja voittoa tavoittelemattoman organisaation markkinointia. Tämän jälkeen työssä käsitellään Pohjoisimman Lapin Leader ry:n markkinoinnin tämänhetkistä tilannetta.
Tutkimuksessa todetaan yrittäjien suosivan markkinointikanavista erityisesti verkkoa sekä sähköpostia, mutta myös yrittäjille suunnattuja tilaisuuksia. Tutkimuksessa selviää että yrittäjät ovat valmiita vastaanottamaan informaatiota julkisista yrityspalveluista sekä Leader–toiminnan uutisista keskimäärin kerran kuukaudessa.
Opinnäytetyön tietoperusta on kerätty asiaan liittyvästä kirjallisuudesta, internet –lähteistä, lainsäädännöstä sekä haastattelusta.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään Leader–toimintaa sekä hankerahoituksen kulkua yleisesti sekä asiantuntijapalvelujen ja voittoa tavoittelemattoman organisaation markkinointia. Tämän jälkeen työssä käsitellään Pohjoisimman Lapin Leader ry:n markkinoinnin tämänhetkistä tilannetta.
Tutkimuksessa todetaan yrittäjien suosivan markkinointikanavista erityisesti verkkoa sekä sähköpostia, mutta myös yrittäjille suunnattuja tilaisuuksia. Tutkimuksessa selviää että yrittäjät ovat valmiita vastaanottamaan informaatiota julkisista yrityspalveluista sekä Leader–toiminnan uutisista keskimäärin kerran kuukaudessa.
Opinnäytetyön tietoperusta on kerätty asiaan liittyvästä kirjallisuudesta, internet –lähteistä, lainsäädännöstä sekä haastattelusta.