Yrityksen Facebook-markkinoinnin kehittäminen: Case Flounce Oy
Saarinen, Viivi (2015)
Saarinen, Viivi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710536
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710536
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on löytää toimeksiantajalle kehitysideoita heidän Facebook-markkinoinnin kehittämiseen. Toimeksiantaja on muotiverkkosivusto, joka käyttää Facebook-markkinointia osana internet-markkinointiaan. Opinnäytetyön toimeksianto valittiin toimeksiantajan tarpeen sekä tekijän oman mielenkiinnon pohjalta.
Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään internet-markkinointia ja Facebook-markkinointia. Facebook-markkinoinnin kehittäminen valittiin näkökulmaksi, koska se on maailman suosituin yhteisöpalvelu. Työssä esitellään internet-markkinoinnin vaihtoehtoja sekä paneudutaan Face-book-markkinointiin syvällisemmin.
Tutkimusmenetelminä käytettiin sähköistä kyselylomaketta, teemahaastattelua, sähköpostihaastattelua ja dokumenttianalyysia. Kehitysideoita haluttiin saada Facebook-markkinoinnin ammattilaisilta heidän kokemuksiin ja mielipiteisiin perustuen.
Opinnäytetyön tuloksena luotiin kehitysideoita, joilla tehdä toimeksiantajan Facebook-markkinoinnista tehokkaampaa. Tutkimustulokset ovat eri alojen ja eri kokoisten yritysten ammattilaisten kokemuksiin perustuvia neuvoja, joten ne ovat luotettavia ja sovellettavissa muihinkin yrityksiin.
Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään internet-markkinointia ja Facebook-markkinointia. Facebook-markkinoinnin kehittäminen valittiin näkökulmaksi, koska se on maailman suosituin yhteisöpalvelu. Työssä esitellään internet-markkinoinnin vaihtoehtoja sekä paneudutaan Face-book-markkinointiin syvällisemmin.
Tutkimusmenetelminä käytettiin sähköistä kyselylomaketta, teemahaastattelua, sähköpostihaastattelua ja dokumenttianalyysia. Kehitysideoita haluttiin saada Facebook-markkinoinnin ammattilaisilta heidän kokemuksiin ja mielipiteisiin perustuen.
Opinnäytetyön tuloksena luotiin kehitysideoita, joilla tehdä toimeksiantajan Facebook-markkinoinnista tehokkaampaa. Tutkimustulokset ovat eri alojen ja eri kokoisten yritysten ammattilaisten kokemuksiin perustuvia neuvoja, joten ne ovat luotettavia ja sovellettavissa muihinkin yrityksiin.