Hotellin kunnossapidon kehittäminen
Kesonen, Petteri (2015)
Kesonen, Petteri
Lapin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052610394
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052610394
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Hotelli Levi Panoramalle Levi North Star Oy:n toimeksiantona. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Hotelli Levi Panoraman kiinteistö- ja kunnossapitotoimintaa. Lisäksi tavoitteena oli etsiä parannusehdotuksia hotellin vikailmoituksiin ja toimintamalleihin. Vastaavanlaisia opinnäytetöitä liittyen hotellin kunnossapitoon ei ole toteutettu.
Opinnäytetyön tekemisessä käytettiin toiminnallista menetelmää. Tämän opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui kiinteistö- ja kunnossapitoon liittyvistä aineistoista. Opinnäytetyössä käytettiin omia havaintoja apuna, sillä olin työsuhteessa opinnäytetyön toimeksiantajalla.
Henkilökohtaisena oppimistavoitteena oli oppia käyttämään koulutuksen aikana oppimia kunnossapidon tietoja ja taitoja sekä projektinhallintaa. Lisäksi minulla oli mahdollisuus tehdä yhteistyötä eri yritystahojen kanssa.
Omasta mielestäni saavutin opinnäytetyölleni asetetut tavoitteet, sillä löysin potentiaalisen järjestelmän, jota voi mahdollisesti hyödyntää Hotelli Levi Panoraman kunnossapidon toiminnanohjauksessa. Opinnäytetyössä uutta järjestelmää verrattiin nykyiseen järjestelmään.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä suositeltiin selvittämään nykyisen järjestelmän kustannukset ja vertaamaan niitä uuteen järjestelmään. Vertailun perusteella pystyttäisiin arvioimaan järjestelmän vaihdon hyöty.
Opinnäytetyön tekemisessä käytettiin toiminnallista menetelmää. Tämän opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui kiinteistö- ja kunnossapitoon liittyvistä aineistoista. Opinnäytetyössä käytettiin omia havaintoja apuna, sillä olin työsuhteessa opinnäytetyön toimeksiantajalla.
Henkilökohtaisena oppimistavoitteena oli oppia käyttämään koulutuksen aikana oppimia kunnossapidon tietoja ja taitoja sekä projektinhallintaa. Lisäksi minulla oli mahdollisuus tehdä yhteistyötä eri yritystahojen kanssa.
Omasta mielestäni saavutin opinnäytetyölleni asetetut tavoitteet, sillä löysin potentiaalisen järjestelmän, jota voi mahdollisesti hyödyntää Hotelli Levi Panoraman kunnossapidon toiminnanohjauksessa. Opinnäytetyössä uutta järjestelmää verrattiin nykyiseen järjestelmään.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä suositeltiin selvittämään nykyisen järjestelmän kustannukset ja vertaamaan niitä uuteen järjestelmään. Vertailun perusteella pystyttäisiin arvioimaan järjestelmän vaihdon hyöty.