Käsikirja myyjälle tapaamisen sopimiseen puhelimitse
Tapaninaho, Aino (2015)
Tapaninaho, Aino
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229720
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229720
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle, sekä myyntityön opiskelijoille käsikirja tapaamisen sopimiseen puhelimitse. Työn tavoitteena oli siis selvittää ne eri osa-alueet, jotka vaikuttavat puhelinkontaktoinnin onnistumiseen ja kuinka myyjä voi rakentaa laadukkaan, tapaamisen sopimiseen päättyvän puhelun.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teoriasta, jonka avulla kasvatetaan myyjän ymmärrystä puhelinkontaktoinnin merkityksestä myyntiprosessissa ja yrityksen, sekä myyjän oman työn ja yrityksen menestyksen kannalta. Opinnäytetyön teoriassa perehdytään myös puheviestintään, jonka merkitys puhelinkontaktoinnissa on huomattava. Lopuksi työn teoriaosuudessa esitellään puhelun eri vaiheet valmistautumisesta puhelun lopetukseen.
Työn produktiosuudessa tarkastellaan projektin onnistumista suhteessa sille asetettuihin tavoitteisiin, kuten aikatauluun ja pohditaan työn tiedonkeruumetodeita.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi käsikirja, jonka avulla myyjä pystyy kehittämään omaa puhelintyöskentelyään ja tätä kautta parantamaan mahdollisuuksiaan päästä tavoitteeseensa, eli sopimaan tapaamisia yhä onnistuneemmin.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teoriasta, jonka avulla kasvatetaan myyjän ymmärrystä puhelinkontaktoinnin merkityksestä myyntiprosessissa ja yrityksen, sekä myyjän oman työn ja yrityksen menestyksen kannalta. Opinnäytetyön teoriassa perehdytään myös puheviestintään, jonka merkitys puhelinkontaktoinnissa on huomattava. Lopuksi työn teoriaosuudessa esitellään puhelun eri vaiheet valmistautumisesta puhelun lopetukseen.
Työn produktiosuudessa tarkastellaan projektin onnistumista suhteessa sille asetettuihin tavoitteisiin, kuten aikatauluun ja pohditaan työn tiedonkeruumetodeita.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi käsikirja, jonka avulla myyjä pystyy kehittämään omaa puhelintyöskentelyään ja tätä kautta parantamaan mahdollisuuksiaan päästä tavoitteeseensa, eli sopimaan tapaamisia yhä onnistuneemmin.