2D-pelin suunnittelu ja teko Unityllä
Kulmala, Mika (2015)
Kulmala, Mika
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229556
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229556
Tiivistelmä
Työssä perehdytään 2D-pelin suunnitteluun ja kehitystyökaluihin, joita on hyvä käyttää 2D-peliä tehdessä.
Ensin perehdytään Unity ja Project Libre ohjelmistoihin, joita käytetään pelin teossa. Näistä ohjelmistoista on lyhyet kuvaukset ja selitykset, kuinka niitä käytetään sekä kuvat käyttöliittymistä.
Ohjelmistojen jälkeen perehdytään pelin suunnitteluun, joka sisältää mm. pelityypit, pelialusta ja projektisuunnitelma.
Pelisuunnittelun jälkeen perehdytään työssä pelin ohjelmointiin ja miten se voidaan toteuttaa peliä varten.
Ennen lopullista yhteenvetoa on pieni peliprojekti, jossa hyödynnetään tässä työssä esitettyjä tietoja.
Ensin perehdytään Unity ja Project Libre ohjelmistoihin, joita käytetään pelin teossa. Näistä ohjelmistoista on lyhyet kuvaukset ja selitykset, kuinka niitä käytetään sekä kuvat käyttöliittymistä.
Ohjelmistojen jälkeen perehdytään pelin suunnitteluun, joka sisältää mm. pelityypit, pelialusta ja projektisuunnitelma.
Pelisuunnittelun jälkeen perehdytään työssä pelin ohjelmointiin ja miten se voidaan toteuttaa peliä varten.
Ennen lopullista yhteenvetoa on pieni peliprojekti, jossa hyödynnetään tässä työssä esitettyjä tietoja.