Social media – En marknadsföringsplan för Arcada Entrepreneurship Society
Simberg, Per (2015)
Simberg, Per
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505219339
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505219339
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on kehittää markkinointisuunnitelma sosiaalisessa mediassa Arcada Entrepreneurship Society:lle, joka ottaa esiin nykyisen tilanteen ja mitkä tavoitteet Arcada Entrepreneurship Society:llä on sosiaalisessa mediassa ja miten he voivat saavuttaa tavoitteet.
Markkinointi sosiaalisessa mediassa vaati että tietää mitkä digitaliset mediat tarvitsee että saadaan viesti perille ja millä tavalla luodaan näkyvyyttä yhtiölle/yhdistykselle. On myös tärkeää ottaa huomioon, mitä sisältöä kirjoittaa, ja milloin ja missä sosiaalisessa mediassa sitä julkaisee.
Teoreettisessa osassa esitellään eroja perinteisen viestinnän ja digitaalisen viestinnän välillä, sekä markkinointiviestintää, joukkoviestinnän valinta sisältö markkinointia ja miten luodaan toimiva digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Lopulta teoreettisessa osassa otetaan esiin neljä yleisintä sosiaalista mediaa.
Empiirinen osa on markkinointisuunnitelma sosiaalisessa mediassa Arcada Entrere-neurship Society:lle. Suunnitelmassa käsitellään Arcada Entrepreneurship Societyn nykytilaa mitä tavoitteita heillä on sosiaalisessa mediassa ja miten nämä tavoitteet saavutetaan. Suunnitelman lopussa kirjailija tekee yhteenvedon suunnitelmasta.
Tutkimuksen lopussa kirjailija käsittelee tutkimusta verrattuna teorian ja ottaa lopussa vielä esiin pari viimeistä sanaa.
Markkinointi sosiaalisessa mediassa vaati että tietää mitkä digitaliset mediat tarvitsee että saadaan viesti perille ja millä tavalla luodaan näkyvyyttä yhtiölle/yhdistykselle. On myös tärkeää ottaa huomioon, mitä sisältöä kirjoittaa, ja milloin ja missä sosiaalisessa mediassa sitä julkaisee.
Teoreettisessa osassa esitellään eroja perinteisen viestinnän ja digitaalisen viestinnän välillä, sekä markkinointiviestintää, joukkoviestinnän valinta sisältö markkinointia ja miten luodaan toimiva digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Lopulta teoreettisessa osassa otetaan esiin neljä yleisintä sosiaalista mediaa.
Empiirinen osa on markkinointisuunnitelma sosiaalisessa mediassa Arcada Entrere-neurship Society:lle. Suunnitelmassa käsitellään Arcada Entrepreneurship Societyn nykytilaa mitä tavoitteita heillä on sosiaalisessa mediassa ja miten nämä tavoitteet saavutetaan. Suunnitelman lopussa kirjailija tekee yhteenvedon suunnitelmasta.
Tutkimuksen lopussa kirjailija käsittelee tutkimusta verrattuna teorian ja ottaa lopussa vielä esiin pari viimeistä sanaa.