Myynninedistämisen hyödyntäminen B2C-liiketoiminnassa
Janhunen, Jalmari (2015)
Janhunen, Jalmari
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505188486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505188486
Tiivistelmä
Työn tarkoitus oli tutkia myynninedistämisen nykyistä hyödyntämistä tutkimusyrityksessä
ja selvittää mitä myynninedistämisen keinoja tutkimusyrityksen tulisi käyttää
kuluttajiin ja jälleenmyyjiin myynnin lisäämiseksi, ja mitkä ovat tutkimusyrityksen
tämänhetkiset haasteet myynninedistämisessä. Lopuksi pyrittiin aineiston pohjalta
selvittämään, kuinka myynninedistämistä voisi käyttää yrityksessä paremmin
hyödyksi.
Insinöörityö koostuu kahdesta osasta, josta ensimmäinen on tutkimuksen teoriaperusta.
Teoriaperustassa selvitetään useiden eri lähteiden avulla mitä myynninedistäminen
on, kuinka sitä toteutetaan, mitä eri myynninedistämiskeinoja on ja mitkä
ovat myynninedistämisen tavoitteet.
Toinen osa insinöörityötä koostuu tutkimuksen osasta. Insinöörityön tutkimuksen
osuus toteutettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttämällä. Työssä kerättiin
aineistoa myynninedistämisestä haastatteluja käyttämällä. Insinöörityössä haastateltiin
kolmea myyntialan asiantuntijaa. Haastattelijoilta pyrittiin saamaan tietoa,
mitkä ovat heidän yrityksen käyttämien myynninedistämiskeinojen tavoitteet, ovatko
ne olleet kannattavia ja mitä haasteita on ollut myynninedistämisen kanssa.
Tutkimustulokset antoivat tutkimusyritykselle tietoa heidän myynninedistämisen
nykytilasta, jonka pohjalta tutkimusyritys voi kehittää myynninedistämissuunnitelmaa
tehokkaammaksi.
ja selvittää mitä myynninedistämisen keinoja tutkimusyrityksen tulisi käyttää
kuluttajiin ja jälleenmyyjiin myynnin lisäämiseksi, ja mitkä ovat tutkimusyrityksen
tämänhetkiset haasteet myynninedistämisessä. Lopuksi pyrittiin aineiston pohjalta
selvittämään, kuinka myynninedistämistä voisi käyttää yrityksessä paremmin
hyödyksi.
Insinöörityö koostuu kahdesta osasta, josta ensimmäinen on tutkimuksen teoriaperusta.
Teoriaperustassa selvitetään useiden eri lähteiden avulla mitä myynninedistäminen
on, kuinka sitä toteutetaan, mitä eri myynninedistämiskeinoja on ja mitkä
ovat myynninedistämisen tavoitteet.
Toinen osa insinöörityötä koostuu tutkimuksen osasta. Insinöörityön tutkimuksen
osuus toteutettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttämällä. Työssä kerättiin
aineistoa myynninedistämisestä haastatteluja käyttämällä. Insinöörityössä haastateltiin
kolmea myyntialan asiantuntijaa. Haastattelijoilta pyrittiin saamaan tietoa,
mitkä ovat heidän yrityksen käyttämien myynninedistämiskeinojen tavoitteet, ovatko
ne olleet kannattavia ja mitä haasteita on ollut myynninedistämisen kanssa.
Tutkimustulokset antoivat tutkimusyritykselle tietoa heidän myynninedistämisen
nykytilasta, jonka pohjalta tutkimusyritys voi kehittää myynninedistämissuunnitelmaa
tehokkaammaksi.