Markkinointisuunnitelma case: Clean Water Oy
Jussila, Ida-Sofia (2015)
Jussila, Ida-Sofia
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505138036
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505138036
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Clean Water Oy:n uudelle tuoteryhmälle markkinointisuunnitelma. Tuoteryhmänä on kuluttajakäyttöön suunnitellut jätevesijärjestelmät. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on löytää markkinoinnilliset ratkaisut uuden tuoteryhmän lanseeraukseen.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään niitä osa-alueita, joita käsitellään myös itse markkinointisuunnitelmassa. Markkinointi on jaettu perinteisiin markkinointikeinoihin ja digitaaliseen markkinointiin. Markkinoinnissa käsitellään erillisinä osioina verkkokaupanmarkkinointia, Internet-sivujen luontia ja mediasuunnittelussa. Lisäksi käsitellään lanseerausmarkkinointia, segmentointia ja brändin rakentamista. Empiirisessä osassa esitellään lähtökohta-analyysit ja itse markkinointisuunnitelma.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajalle, Clean Water Oy, tehtiin markkinointisuunnitelman, jossa on suunniteltu markkinointitoimenpiteet seuraavalle kahdelle vuodelle. Markkinointisuunnitelmassa määritettiin visuaalinen linja, markkinointiviestinnän suuntaukset ja millä kanavilla markkinointia tullaan tekemään.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään niitä osa-alueita, joita käsitellään myös itse markkinointisuunnitelmassa. Markkinointi on jaettu perinteisiin markkinointikeinoihin ja digitaaliseen markkinointiin. Markkinoinnissa käsitellään erillisinä osioina verkkokaupanmarkkinointia, Internet-sivujen luontia ja mediasuunnittelussa. Lisäksi käsitellään lanseerausmarkkinointia, segmentointia ja brändin rakentamista. Empiirisessä osassa esitellään lähtökohta-analyysit ja itse markkinointisuunnitelma.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajalle, Clean Water Oy, tehtiin markkinointisuunnitelman, jossa on suunniteltu markkinointitoimenpiteet seuraavalle kahdelle vuodelle. Markkinointisuunnitelmassa määritettiin visuaalinen linja, markkinointiviestinnän suuntaukset ja millä kanavilla markkinointia tullaan tekemään.