Public Relations Strategy for Finnish Fashion Week
Suomela, Soila (2015)
Suomela, Soila
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127497
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127497
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää tiedotus –ja suhdetoimintastrategia Suomen muotiviikolle 2015, jonka järjestää Osuuskunta Innetti. Opinnäytetyö keskittyy mitä tiedotus –ja suhdetoiminta teoriassa tarkoittaa ja erittelee sen tärkeimmät strategiat tälle tutkimukselle.
Tiedotus –ja suhdetoiminnalla tarkoitetaan mitä tiedotusvälineitä käytetään yrityksen ja sen sidosryhmien välillä. Työssä selvitetään muu muassa strategiaa ja välineitä tulisi käyttää järjestettäessä Suomen muotiviikkoa tukien sen markkinointisuunnitelmaa. Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jossa apuna on käytetty alan kirjallisuutta, artikkeleita ja Internet –lähteitä sekä haastattelua tiedotus –ja suhdetoiminta asiantuntijan kanssa.
Työn lopputuloksena voidaan sanoa, että tälle työlle tärkein strategia on julkisuus, mikä saavutettiin sosiaalisen median ja sponsorityön avulla. Tiedotus –ja suhdetoiminta voi olla tärkeä voimavara, jonka avulla yritys saa tarvitsemaansa kilpailuetua.
Tiedotus –ja suhdetoiminnalla tarkoitetaan mitä tiedotusvälineitä käytetään yrityksen ja sen sidosryhmien välillä. Työssä selvitetään muu muassa strategiaa ja välineitä tulisi käyttää järjestettäessä Suomen muotiviikkoa tukien sen markkinointisuunnitelmaa. Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jossa apuna on käytetty alan kirjallisuutta, artikkeleita ja Internet –lähteitä sekä haastattelua tiedotus –ja suhdetoiminta asiantuntijan kanssa.
Työn lopputuloksena voidaan sanoa, että tälle työlle tärkein strategia on julkisuus, mikä saavutettiin sosiaalisen median ja sponsorityön avulla. Tiedotus –ja suhdetoiminta voi olla tärkeä voimavara, jonka avulla yritys saa tarvitsemaansa kilpailuetua.