Fine dining -kiemuroita vai ajatonta tyylikkyyttä? : Ravintolan yritysilmeen uudistaminen
Matilainen, Hanna (2015)
Matilainen, Hanna
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076750
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076750
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka yritysilmettä voidaan hyödyntää yrityksen brändin rakentamisessa ja markkinointiviestinnässä. Lisäksi selvitettiin mistä elementeistä yritysilme ja brändi muodostuvat.
Tutkimusongelmana oli selvittää, mitkä tekijät ovat keskeisiä yritysilmeen määrittelyssä ja luomisessa. Tutkimuson- gelmaan perehdyttiin aiheeseen liittyvien monipuolisten lähteiden avulla. Tutkimuksen toteutuksessa käytettiin sähköpostihaastatteluja, vertailukehittämistä sekä päiväkirjamenetelmää.
Tutkimuksen perusteella voitiin päätellä, että yritysilmeen uudistamista ja graafisen ilmeen muunneltavuutta erilai- siin tarpeisiin pidetään tärkeinä. Lisäksi pidettiin tärkeänä sitä, että yrityksellä on olemassa selkeä graafinen ohjeisto, jonka avulla yritysilme pysyy hallinnassa.
Opinnäytetyön tuotoksena valmistui versio graafisesta ohjeistosta ja erilaisia muokattavia pohjia ravintolan käyttöön.
Tutkimusongelmana oli selvittää, mitkä tekijät ovat keskeisiä yritysilmeen määrittelyssä ja luomisessa. Tutkimuson- gelmaan perehdyttiin aiheeseen liittyvien monipuolisten lähteiden avulla. Tutkimuksen toteutuksessa käytettiin sähköpostihaastatteluja, vertailukehittämistä sekä päiväkirjamenetelmää.
Tutkimuksen perusteella voitiin päätellä, että yritysilmeen uudistamista ja graafisen ilmeen muunneltavuutta erilai- siin tarpeisiin pidetään tärkeinä. Lisäksi pidettiin tärkeänä sitä, että yrityksellä on olemassa selkeä graafinen ohjeisto, jonka avulla yritysilme pysyy hallinnassa.
Opinnäytetyön tuotoksena valmistui versio graafisesta ohjeistosta ja erilaisia muokattavia pohjia ravintolan käyttöön.