Design management asiakasprojektissa : Brand book osana brändin rakennusta
Välimaa, Tuomas (2015)
Välimaa, Tuomas
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505056169
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505056169
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on design management asiakasprojektissa. Sen pohjana on toimeksianto koskien asiakasyrityksen brand bookin suunnittelua. Opinnäytetyön aihe syntyi työharjoittelun kautta, jossa tutustuttiin yhteistyöyrityksiin ja itse projektiin.
Työssä tarkastellaan design managementia ja brändiä niin yleisellä tasolla kuin muotoilun näkökulmasta, pohditaan muotoilun merkitystä brändimaailmassa ja perehdytään brand bookiin ja sen sisältöön. Lopussa tarkastellaan lähemmin yhteistyöyrityksiä ja asiakasprojektia ja miten design management siinä toteutui.
Opinnäytetyön tavoitteena on selventää tekijälle itselleen design managementin periaatteita ja soveltaa niitä käytännön tasolla asiakasprojektissa. Tavoitteena on myös selventää brand bookin tarkoitusta ja luoda ohjeet sellaisen luomiseen niin tekijää, kuin lukijaakin varten. Raportin lisäksi opinnäytetyön pohjalta syntyy brand book asiakasyrityksen käyttöön.
Työssä tarkastellaan design managementia ja brändiä niin yleisellä tasolla kuin muotoilun näkökulmasta, pohditaan muotoilun merkitystä brändimaailmassa ja perehdytään brand bookiin ja sen sisältöön. Lopussa tarkastellaan lähemmin yhteistyöyrityksiä ja asiakasprojektia ja miten design management siinä toteutui.
Opinnäytetyön tavoitteena on selventää tekijälle itselleen design managementin periaatteita ja soveltaa niitä käytännön tasolla asiakasprojektissa. Tavoitteena on myös selventää brand bookin tarkoitusta ja luoda ohjeet sellaisen luomiseen niin tekijää, kuin lukijaakin varten. Raportin lisäksi opinnäytetyön pohjalta syntyy brand book asiakasyrityksen käyttöön.