ASIAKASTYYTYVÄISYYSKYSELY JOENSUUN KAUPUNGINORKESTERILLE
Tiensuu, Seppo (2015)
Tiensuu, Seppo
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505056038
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505056038
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen on tyypillinen Joensuun kaupunginorkesterin asiakas, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat kaupunginorkesteriin ja mitä ohjelmistotoivomuksia heillä on.
Joensuun kaupunginorkesteri sinfoniaorkesteri, jossa on 35 muusikkoa. Vuosittaiseen n. 60 esiintymiseen kuuluu sinfonia- viihde-, kirkko- ja lastenkonsertteja. Orkesterin kotisalina toimii 598-paikkainen Carelia -sali.
Opinnäytetyö koostuu teoria-, tutkimus- ja johtopäätös -osista. Teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, palvelua ja sen laatua. Tutkimusosassa käydään läpi tutkimustuloksia, ja johtopäätöksissä esitetään kehitysideoita orkesterin toimintaan.
Asiakastyytyväisyyskysely tehtiin kyselylomakkeilla syksyllä 2013 kahdessa sinfoniakonsertissa, vastausprosentin ollessa 30,8 %.
Tutkimuksessa ilmeni, että Joensuun kaupunginorkesterin asiakkaiden tyytyväisyys on hyvä. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta tyypillisen kaupunginorkesterin asiakkaan olevan 60-vuotias korkeasti koulutettu nainen.
Joensuun kaupunginorkesteri sinfoniaorkesteri, jossa on 35 muusikkoa. Vuosittaiseen n. 60 esiintymiseen kuuluu sinfonia- viihde-, kirkko- ja lastenkonsertteja. Orkesterin kotisalina toimii 598-paikkainen Carelia -sali.
Opinnäytetyö koostuu teoria-, tutkimus- ja johtopäätös -osista. Teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, palvelua ja sen laatua. Tutkimusosassa käydään läpi tutkimustuloksia, ja johtopäätöksissä esitetään kehitysideoita orkesterin toimintaan.
Asiakastyytyväisyyskysely tehtiin kyselylomakkeilla syksyllä 2013 kahdessa sinfoniakonsertissa, vastausprosentin ollessa 30,8 %.
Tutkimuksessa ilmeni, että Joensuun kaupunginorkesterin asiakkaiden tyytyväisyys on hyvä. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta tyypillisen kaupunginorkesterin asiakkaan olevan 60-vuotias korkeasti koulutettu nainen.