Uuden palvelun mainoskampanjan ulkoasun suunnittelu
Sorsa, Sonja (2015)
Sorsa, Sonja
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505045893
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505045893
Tiivistelmä
Toimeksiantona oli suunnitella Kontiolahden Tilitoimisto Ky:n uudelle palvelulle, web- myynti- ja
ostoreskontra, pienimuotoisen mainoskampanjan ulkoasu. Mainoskampanjan tavoite oli tiedottaa vanhoja asiakkaita palvelun olemassaolosta, sekä hankkia uusia asiakkaita korostaen palvelun tuomia etuja ja hyötyjä. Tuotetta mainostettiin asiakkaille esitteellä, joka lähetettiin kuukausittaisen kirjanpitoraportin mukana joko paperilla tai sähköisesti. Lisäksi yrityksen verkkosivuille lisättiin esittely uudesta palvelusta.
Toimeksiantajan, Kontiolahden Tilitoimisto Ky, näkökulmasta työ oli tarpeellinen, koska mainoskampanjan avulla voitiin nostaa esille uuden palvelun saatavuus. Toimeksiantaja oli hankkinut käyttöönsä uuden tietokoneohjelmiston, ja hankinnan kannattavuuden takaamiseksi tarvittiin mainoskampanjaa hankkimaan palvelulle käyttäjiä. Tärkein syy mainoskampanjan tekemiseen oli uuden palvelun olemassaolosta tiedottaminen. Lähtökohtana uuden ohjelmiston hankkimiselle oli toimeksiantajan halu laajentaa palvelutarjontaa.
Mainoskampanjasta saatua hyötyä toimeksiantajalle arvioitiin sen perusteella, kuinka moni asiakas kiinnostui palvelun käyttöönotosta mainoskampanjan perusteella. Tulevaisuudessa olisi myös mahdollista tutkia, kuinka moni asiakas pidemmällä aikavälillä ottaa palvelun käyttöön, ja miten monta uutta asiakasta uusi palvelu on tuonut. Sähköinen reskontra yleistyy tulevaisuudessa ja toiminta kehittyy jatkuvasti. Näin ollen mainoskampanjan ja esitteen päivittäminen ovat myös jatkotyömahdollisuuksia. Lisäksi palvelun kehittyessä ohjelmiston lisäpalvelujen markkinoinnissa on jatkotyömahdollisuus.
ostoreskontra, pienimuotoisen mainoskampanjan ulkoasu. Mainoskampanjan tavoite oli tiedottaa vanhoja asiakkaita palvelun olemassaolosta, sekä hankkia uusia asiakkaita korostaen palvelun tuomia etuja ja hyötyjä. Tuotetta mainostettiin asiakkaille esitteellä, joka lähetettiin kuukausittaisen kirjanpitoraportin mukana joko paperilla tai sähköisesti. Lisäksi yrityksen verkkosivuille lisättiin esittely uudesta palvelusta.
Toimeksiantajan, Kontiolahden Tilitoimisto Ky, näkökulmasta työ oli tarpeellinen, koska mainoskampanjan avulla voitiin nostaa esille uuden palvelun saatavuus. Toimeksiantaja oli hankkinut käyttöönsä uuden tietokoneohjelmiston, ja hankinnan kannattavuuden takaamiseksi tarvittiin mainoskampanjaa hankkimaan palvelulle käyttäjiä. Tärkein syy mainoskampanjan tekemiseen oli uuden palvelun olemassaolosta tiedottaminen. Lähtökohtana uuden ohjelmiston hankkimiselle oli toimeksiantajan halu laajentaa palvelutarjontaa.
Mainoskampanjasta saatua hyötyä toimeksiantajalle arvioitiin sen perusteella, kuinka moni asiakas kiinnostui palvelun käyttöönotosta mainoskampanjan perusteella. Tulevaisuudessa olisi myös mahdollista tutkia, kuinka moni asiakas pidemmällä aikavälillä ottaa palvelun käyttöön, ja miten monta uutta asiakasta uusi palvelu on tuonut. Sähköinen reskontra yleistyy tulevaisuudessa ja toiminta kehittyy jatkuvasti. Näin ollen mainoskampanjan ja esitteen päivittäminen ovat myös jatkotyömahdollisuuksia. Lisäksi palvelun kehittyessä ohjelmiston lisäpalvelujen markkinoinnissa on jatkotyömahdollisuus.