Verkkokaupan toteutus ja kehitys
Määttä, Toni (2015)
Määttä, Toni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505045864
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505045864
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli kehittää verkkokauppa Fidelix Oy-nimiselle yritykselle. Verkkokauppa oli aluksi tarkoitus tulla käyttöön Fidelixin alihankkijoille ja yhteistyökumppaneille ja sen jälkeen ulkomaanvientiin. Verkkokaupasta toivottiin mahdollisimman yksinkertainen ja helppokäyttöinen tuotteen hakemisesta tilauksen tekemiseen.
Verkkokauppa toteutettiin aiemman testauksessa olleen verkkokaupan pohjalta. Pohjana ollutta verkkokauppaa ei koskaan otettu käyttöön sen keskeneräisyyden takia.
Verkkokaupalla on useita eri ”tasoisia” asiakkaita, joilla on eri hinnat tuotteille, ja verkkokaupan tärkeimpänä ominaisuutena oli keksiä keino antaa oikealle asiakkaalle oikea tuotteen hinta.
Verkkokaupalle myös kehitettiin hallintasivusto, jonka tuli olla mahdollisimman helppokäyttöinen, sillä sivuston hallinnoijat eivät välttämättä ole tietotekniikan ammattilaisia.
Verkkokauppa otettiin yhteistyökumppaneilla testaukseen elokuussa. Verkkokauppaa kehitetään jatkuvasti aina uusien tarpeiden mukaan.
Verkkokauppa toteutettiin aiemman testauksessa olleen verkkokaupan pohjalta. Pohjana ollutta verkkokauppaa ei koskaan otettu käyttöön sen keskeneräisyyden takia.
Verkkokaupalla on useita eri ”tasoisia” asiakkaita, joilla on eri hinnat tuotteille, ja verkkokaupan tärkeimpänä ominaisuutena oli keksiä keino antaa oikealle asiakkaalle oikea tuotteen hinta.
Verkkokaupalle myös kehitettiin hallintasivusto, jonka tuli olla mahdollisimman helppokäyttöinen, sillä sivuston hallinnoijat eivät välttämättä ole tietotekniikan ammattilaisia.
Verkkokauppa otettiin yhteistyökumppaneilla testaukseen elokuussa. Verkkokauppaa kehitetään jatkuvasti aina uusien tarpeiden mukaan.