Sissimarkkinointivideo Lidlin Isokari -tuoteperheelle
Hyvärinen, Miika (2015)
Hyvärinen, Miika
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504275215
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504275215
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sissimarkkinointivideon tuottaminen osaksi Lidlin Isokari –tuoteperheen mainoskampanjaa. Työn tilaaja on Lidl Suomi Ky ja toteuttaja mainostoimisto Folk Finland Oy.
Opinnäytetyön toiminnallinen osa on videon suunnitteluun ja tuotantoon osallistuminen. Projektin aikana toimin Folk Finlandilla kokopäiväisenä työntekijänä. Osallistuin projektiin suunnittelijana, kuvaajana ja ohjaavana leikkaajana.
Opinnäytetyön kirjallisessa osiossa käydään läpi sissimarkkinavideon tekoprosessi vaiheittain aina suunnittelusta jälkituotantoon ja julkaisemiseen. Kokonaisuutta pohjustetaan esittelemällä Folkia, Lidliä, Isokari –tuoteperheen mainoskampanjaa, sekä sissimarkkinointia.
Tuotettu sissimarkkinavideo oli osa Folk Finlandin suunnittelemaa isompaa mainoskampanjaa Isokari –kalatuoteperheelle. Mainoskampanja taas oli vain yksi osa Lidlin markkinointia.
Opinnäytetyön toiminnallinen osa on videon suunnitteluun ja tuotantoon osallistuminen. Projektin aikana toimin Folk Finlandilla kokopäiväisenä työntekijänä. Osallistuin projektiin suunnittelijana, kuvaajana ja ohjaavana leikkaajana.
Opinnäytetyön kirjallisessa osiossa käydään läpi sissimarkkinavideon tekoprosessi vaiheittain aina suunnittelusta jälkituotantoon ja julkaisemiseen. Kokonaisuutta pohjustetaan esittelemällä Folkia, Lidliä, Isokari –tuoteperheen mainoskampanjaa, sekä sissimarkkinointia.
Tuotettu sissimarkkinavideo oli osa Folk Finlandin suunnittelemaa isompaa mainoskampanjaa Isokari –kalatuoteperheelle. Mainoskampanja taas oli vain yksi osa Lidlin markkinointia.