Asiakastyytyväisyys AD-Turku Oy:ssä
Latokylä, Heidi (2015)
Latokylä, Heidi
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504164419
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504164419
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää AD-Turku Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen myymiin tuotteisiin, palveluihin sekä asiakaspalveluun. Tavoitteena oli myös löytää mahdollisia kehityskohtia yrityksen toiminnalle tulevaisuutta ajatellen. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu asiakaspalvelusta, asiakaspalvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyydestä.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä menetelmää. Tutkimusta varten laadittiin paperinen kyselylomake, joka jaettiin yrityksen kanta-asiakkaille kahdessa eri asiakastilaisuudessa. Vastauksia saatiin 105 kappaletta.
Tutkimuksessa selvisi, että AD-Turku Oy:n asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä yrityksen toimintaan. Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä myymälän sijaintiin, ulkoasuun ja tuotevalikoimaan. Myös henkilökunnan ammattitaitoon ja palvelualttiuteen oltiin tyytyväisiä. Parantamisen varaa oli joidenkin vastaajien mielestä tuotteiden hintatasossa sekä juuri muuttuneessa yrityksen laskutustavassa.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä menetelmää. Tutkimusta varten laadittiin paperinen kyselylomake, joka jaettiin yrityksen kanta-asiakkaille kahdessa eri asiakastilaisuudessa. Vastauksia saatiin 105 kappaletta.
Tutkimuksessa selvisi, että AD-Turku Oy:n asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä yrityksen toimintaan. Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä myymälän sijaintiin, ulkoasuun ja tuotevalikoimaan. Myös henkilökunnan ammattitaitoon ja palvelualttiuteen oltiin tyytyväisiä. Parantamisen varaa oli joidenkin vastaajien mielestä tuotteiden hintatasossa sekä juuri muuttuneessa yrityksen laskutustavassa.