Verkkopalvelutuotteen markkinointiviestinnän kehittäminen digitaalisilla välineillä
Kettunen, Joel (2015)
Kettunen, Joel
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504094134
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504094134
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut toteuttaa kehittämistyö, joka edistää Diarium-verkkopalvelutuotteen markkinointiviestintää. Markkinointiviestinnällä tarkoitetaan yrityksen ulkopuolisille tahoille suunnattua markkinointia ja opinnäytetyön tavoitteena oli markkinointiviestinnän tehostaminen digitaalisilla välineillä.
Opinnäytetyön verkkopalvelutuote on hoitoalan ammattilaisille suunniteltu Diarium-ohjelmisto. Kehittämistyön tukena käytettiin tutkimuksellisen kehittämisen viitekehystä. Käytännössä tämä tarkoittaa tieteellisen tutkimustyön ja käytännön kehittämistyön yhdistämistä. Lähestymistapana käytettiin Internet markkinointiin soveltuvaa kaksisuun-taisen markkinointiviestinnän tapaa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Finnish Net Solutions Oy.
Digitaalisen markkinointiviestinnän laajat mahdollisuudet antavat yrityksille monia vaihtoehtoja tehostaa markkinointiansa. Opinnäytetyö pyrkii antamaan kehitysehdotuksia tulevaan: mihin digitaalisen markkinointiviestinnän keinoihin toimeksiantajan kannattaa panostaa ja mihin ei. Työn tavoitteena oli myös selvittää digitaalisen markki-noinnin tehostamista myynnin asiakkuuksien saavuttamisessa. Haluttiin tutkia myös myyjän asemaa digitaalisen markkinoinnin kasvaessa markkinointiviestinnässä. Opinnäytetyön lopputuloksena oli kehitysehdotuksia toimeksiantajan markkinointiviestintään.
Opinnäytetyön verkkopalvelutuote on hoitoalan ammattilaisille suunniteltu Diarium-ohjelmisto. Kehittämistyön tukena käytettiin tutkimuksellisen kehittämisen viitekehystä. Käytännössä tämä tarkoittaa tieteellisen tutkimustyön ja käytännön kehittämistyön yhdistämistä. Lähestymistapana käytettiin Internet markkinointiin soveltuvaa kaksisuun-taisen markkinointiviestinnän tapaa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Finnish Net Solutions Oy.
Digitaalisen markkinointiviestinnän laajat mahdollisuudet antavat yrityksille monia vaihtoehtoja tehostaa markkinointiansa. Opinnäytetyö pyrkii antamaan kehitysehdotuksia tulevaan: mihin digitaalisen markkinointiviestinnän keinoihin toimeksiantajan kannattaa panostaa ja mihin ei. Työn tavoitteena oli myös selvittää digitaalisen markki-noinnin tehostamista myynnin asiakkuuksien saavuttamisessa. Haluttiin tutkia myös myyjän asemaa digitaalisen markkinoinnin kasvaessa markkinointiviestinnässä. Opinnäytetyön lopputuloksena oli kehitysehdotuksia toimeksiantajan markkinointiviestintään.