Messuosaston suunnittelu Suomen Putkiuudistus Oy:lle
Piltz, Pia; Särkkä, Raita (2015)
Piltz, Pia
Särkkä, Raita
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504013854
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504013854
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella messuosasto Suomen Putkiuudistus Oy:lle Tampereen Asta rakentaja –messuille 13-15.2.2015. Suomen Putkiuudistus Oy saneeraa viemäreitä sukittamalla. Yrityksen oma SPS-menetelmä on moderni viemäriputkien sanee-rausratkaisu, jonka lopputulos on uusi, itsekantava viemäriputki.
Tavoitteena oli suunnitella toimiva ja käytännöllinen messuosasto, jota Suomen Putkiuudistus voi hyödyntää muilla tulevilla messuilla. Suunnittelimme messulahjat ja koko messuosasto kokonaisuuden. Messulahjoiksi valittiin karkit, muistivihkot, kynät sekä kohdennettuna lahjana taskulamput. Tavoite oli luoda messuilla uusia kontakteja ja vahvistaa vanhoja sidosryhmiä.
Opinnäytetyö rajattiin käsittelemään ainoastaan tapahtumien ja messujen järjestämiseen liitty-vää prosessia. Markkinointiviestinnän teoriaa käsitellään business to business näkökulmasta, sillä Suomen putkiuudistus Oy:n toiminta perustuu yritysten tai muiden organisaatioiden väli-seen kauppaan.
Messuosasto toteutettiin suunnitelman mukaan ja lähes kaikki asetetut tavoitteet saavutettiin. Messuosasto herätti kiinnostusta ja messuille osallistuneet yrityksen työntekijät antoivat yrityk-sestä erittäin positiivisen ja asiantuntevan kuvan.
Messut ylittivät Suomen Putkiuudistuksen odotukset niin kontaktien kuin koko toteutuksen suhteen. Yritys sai paljon uusia kontakteja, joista heille on tullut tarjouspyyntöjä. Messuosasto sekä messulahjat olivat toimivia ja onnistuneita, joten niitä tullaan käyttämään myös tulevilla messuilla, joihin Suomen Putkiuudistus osallistuu näytteilleasettajana.
Tavoitteena oli suunnitella toimiva ja käytännöllinen messuosasto, jota Suomen Putkiuudistus voi hyödyntää muilla tulevilla messuilla. Suunnittelimme messulahjat ja koko messuosasto kokonaisuuden. Messulahjoiksi valittiin karkit, muistivihkot, kynät sekä kohdennettuna lahjana taskulamput. Tavoite oli luoda messuilla uusia kontakteja ja vahvistaa vanhoja sidosryhmiä.
Opinnäytetyö rajattiin käsittelemään ainoastaan tapahtumien ja messujen järjestämiseen liitty-vää prosessia. Markkinointiviestinnän teoriaa käsitellään business to business näkökulmasta, sillä Suomen putkiuudistus Oy:n toiminta perustuu yritysten tai muiden organisaatioiden väli-seen kauppaan.
Messuosasto toteutettiin suunnitelman mukaan ja lähes kaikki asetetut tavoitteet saavutettiin. Messuosasto herätti kiinnostusta ja messuille osallistuneet yrityksen työntekijät antoivat yrityk-sestä erittäin positiivisen ja asiantuntevan kuvan.
Messut ylittivät Suomen Putkiuudistuksen odotukset niin kontaktien kuin koko toteutuksen suhteen. Yritys sai paljon uusia kontakteja, joista heille on tullut tarjouspyyntöjä. Messuosasto sekä messulahjat olivat toimivia ja onnistuneita, joten niitä tullaan käyttämään myös tulevilla messuilla, joihin Suomen Putkiuudistus osallistuu näytteilleasettajana.