Mobiilin ajanvarausjärjestelmä X:n tunnettuuden lisääminen
Rantanen, Linda (2015)
Rantanen, Linda
Hämeen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503263578
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503263578
Tiivistelmä
Työn taustalla on idea toteuttaa ajanvaraus mobiilisti. Tämän työn toimeksiantajana toimii mobiilisovelluksen kehittäneet yrittäjät. Opinnäytetyö käsittelee mobiilisovelluksen tunnettuuden lisäämistä markkinointiviestinnän ja myyntityön keinoilla.
Tavoitteena työssä on antaa toimenpidesuosituksia kehitysehdotuksien pohjalta tunnettuuden lisäämiseen. Työ koostuu sosiaalisesta mediasta, mobiiliviestinnästä ja myyntityöstä. Sosiaalinen media ja mobiiliviestintä ovat osa markkinointiviestinnän kokonaisuutta, joilla luodaan tietoisuutta näiden kanavien hyödyistä tunnettuuden luomiseen.
Teoreettinen viitekehys rakentuu tunnettuuden lisäämiseen lähtökohta-analyysien, markkinointiviestinnän ja myyntityön kautta. Perustan myynti-työlle loi business to business – markkinointi ja henkilökohtaisen myyntityön merkitys sovelluksen myyntitilanteissa.
Tutkimusmenetelmänä työssä on yksi kehittämistyön menetelmistä, ta-paustutkimus. Tapaustutkimuksen tuloksena syntyy kehittämisehdotuksia ja – ideoita tunnettuuden lisäämiseen markkinoilla ja toimenpidesuosituk-sia myyntiin sekä yritysasiakkaille että loppukäyttäjille.
Kilpailutilanteen seuraaminen mobiilin kehittymisen kannalta sekä kilpailuedun luominen muihin nähden on huomioitava kehityksen kannalta. Kuluttajien käyttäytyminen mobiilissa ja sosiaalisessa mediassa tulee ottaa huomioon, kun määritellään käyttäjien tarpeita. Tarpeet voivat muuttua, ja siksi kehityksen seuraaminen niin käyttäjissä kuin markkinoissa on olen-naista.
Sosiaalinen media ja mobiiliviestintä ovat mobiilisovelluksen näkyvyyden kannalta oikeat kanavat tavoittaa asiakkaat ja saada näkyvyyttä. Toimenpidesuosituksina on sosiaalisen median ja mobiiliviestinnän hyödyntäminen mobiilisovelluksen näkyvyyden tavoitteluun markkinoilla.
Tavoitteena työssä on antaa toimenpidesuosituksia kehitysehdotuksien pohjalta tunnettuuden lisäämiseen. Työ koostuu sosiaalisesta mediasta, mobiiliviestinnästä ja myyntityöstä. Sosiaalinen media ja mobiiliviestintä ovat osa markkinointiviestinnän kokonaisuutta, joilla luodaan tietoisuutta näiden kanavien hyödyistä tunnettuuden luomiseen.
Teoreettinen viitekehys rakentuu tunnettuuden lisäämiseen lähtökohta-analyysien, markkinointiviestinnän ja myyntityön kautta. Perustan myynti-työlle loi business to business – markkinointi ja henkilökohtaisen myyntityön merkitys sovelluksen myyntitilanteissa.
Tutkimusmenetelmänä työssä on yksi kehittämistyön menetelmistä, ta-paustutkimus. Tapaustutkimuksen tuloksena syntyy kehittämisehdotuksia ja – ideoita tunnettuuden lisäämiseen markkinoilla ja toimenpidesuosituk-sia myyntiin sekä yritysasiakkaille että loppukäyttäjille.
Kilpailutilanteen seuraaminen mobiilin kehittymisen kannalta sekä kilpailuedun luominen muihin nähden on huomioitava kehityksen kannalta. Kuluttajien käyttäytyminen mobiilissa ja sosiaalisessa mediassa tulee ottaa huomioon, kun määritellään käyttäjien tarpeita. Tarpeet voivat muuttua, ja siksi kehityksen seuraaminen niin käyttäjissä kuin markkinoissa on olen-naista.
Sosiaalinen media ja mobiiliviestintä ovat mobiilisovelluksen näkyvyyden kannalta oikeat kanavat tavoittaa asiakkaat ja saada näkyvyyttä. Toimenpidesuosituksina on sosiaalisen median ja mobiiliviestinnän hyödyntäminen mobiilisovelluksen näkyvyyden tavoitteluun markkinoilla.