Sähköisen palveluprosessin kehittäminen Case KuntaPro Oy
Siren, Heidi (2015)
Siren, Heidi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503102953
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503102953
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda ohjekirja palveluhallintajärjestelmä BMC Footprints Service coren käyttäjille. Ohje tuli KuntaPro Oyn henkilökunnan käyttöön. Tavoitteena opinnäytetyöllä oli luoda ohje, josta olisi apua uusien työntekijöiden perehdyttämisessä, sekä tuoda ohjelmaa tutummaksi vanhoille työntekijöille.
Työn teoriaosuudessa käydään läpi prosessiajattelua keskittyen siihen miten prosesseilla sekä prosessijohtamisella voidaan kehittää laatua palveluliiketoiminnassa. Opinnäytetyössä tutkittiin myös miten palveluliiketoimintaprosesseja pystyy mittamaan. Työssä käydään läpi myös KuntaPro Oyn palveluprosessien kehittäminen sekä palveluhallintajärjestelmän käyttöönottoprosessi.
Työn teoriaosuudessa käydään läpi prosessiajattelua keskittyen siihen miten prosesseilla sekä prosessijohtamisella voidaan kehittää laatua palveluliiketoiminnassa. Opinnäytetyössä tutkittiin myös miten palveluliiketoimintaprosesseja pystyy mittamaan. Työssä käydään läpi myös KuntaPro Oyn palveluprosessien kehittäminen sekä palveluhallintajärjestelmän käyttöönottoprosessi.