Toimeksiantona tapahtuman suunnittelu : näkyvyyttä luonnonkosmetiikkabrändille
Hautaluoma, Essi (2015)
Hautaluoma, Essi
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503062821
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503062821
Tiivistelmä
Luonnonkosmetiikan kehittyminen on kasvattanut myös kuluttajien kiinnostusta ekologisin ja eettisin periaattein tuotettua kosmetiikkaa kohtaan. Luonnonkosmetiikan myynnin odotetaan kasvavan entisestään. Uusia tuotesarjoja ilmestyy markkinoille vuosittain ja kilpailu näkyvyydestä ja myynnistä kovenee.
Tämä opinnäytetyö kertoo luonnonkosmetiikkamerkille suunnitelluista tapahtumista, joiden tarkoituksena on lisätä brändin tunnettuutta ja näkyvyyttä Suomen maakunnissa. Aihe valikoitui opinnäytetyön aiheeksi työskennellessäni harjoittelijana PR-toimisto Sugar Helsingissä ja päästessäni osallistumaan vuoden 2015 kampanjasuunnitteluun.
Opinnäytetyössä hyödynsin kiinnostustani tapahtumasuunnitteluun ja luonnonkosmetiikkaan. Brändin arvoja vastaavan tapahtuman suunnittelun eteneminen on työn kantava teema, mutta työssä on sivuutettu myös lanseerausta, luonnonkosmetiikkaa ja LOHAS-kuluttajaryhmän ostokäyttäytymistä. Loppuun kokosin hyödyllisiä neuvoja tuleviin ideointeihin.
Maahantuojan pyynnöstä heidän edustamaansa kosmetiikkabrändiä ei tässä työssä mainita. Tästä syystä varsinaisen arvosteltavan opinnäytetyöni palautin ainoastaan Sugarin ja ohjaavan opettajani käyttöön.
Tämä opinnäytetyö kertoo luonnonkosmetiikkamerkille suunnitelluista tapahtumista, joiden tarkoituksena on lisätä brändin tunnettuutta ja näkyvyyttä Suomen maakunnissa. Aihe valikoitui opinnäytetyön aiheeksi työskennellessäni harjoittelijana PR-toimisto Sugar Helsingissä ja päästessäni osallistumaan vuoden 2015 kampanjasuunnitteluun.
Opinnäytetyössä hyödynsin kiinnostustani tapahtumasuunnitteluun ja luonnonkosmetiikkaan. Brändin arvoja vastaavan tapahtuman suunnittelun eteneminen on työn kantava teema, mutta työssä on sivuutettu myös lanseerausta, luonnonkosmetiikkaa ja LOHAS-kuluttajaryhmän ostokäyttäytymistä. Loppuun kokosin hyödyllisiä neuvoja tuleviin ideointeihin.
Maahantuojan pyynnöstä heidän edustamaansa kosmetiikkabrändiä ei tässä työssä mainita. Tästä syystä varsinaisen arvosteltavan opinnäytetyöni palautin ainoastaan Sugarin ja ohjaavan opettajani käyttöön.