Myynninedistämismateriaalit asiantuntijapalveluyritys Arkkitehtiruutu Oy:ssä
Aramo, Susanna (2015)
Aramo, Susanna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502252578
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502252578
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee myynnin ja markkinoinnin työkaluja, jotka toimivat pk-yrityksessä. Toimeksiantaja on suomalainen asiantuntijapalveluyritys, joka myy rakentamisen ja arkkitehtuurin tieto-taitoa. Arkkitehdit ovat konsultteja eli asiantuntijoita. Toimeksiannon aihe valittiin toimeksiantajan tarpeen sekä tekijän oman kiinnostuksen pohjalta.
Opinnäytetyön tavoitteena on terävöittää ja parantaa toimeksiantajan asiakashankintaa ja myyntitilanteiden sujuvuutta. Lisäksi tavoitteena on suunnitella ulkoasultaan tyylikkäät materiaalit, jotka tukevat arkkitehtitoimiston yrityskuvaa tuoden yrityksen ammattitaidon, tieto-taidon ja kokemuksen esille. Työ on rajattu koskemaan markkinointiviestintää, erityisesti asiantuntijapalveluyrityksen henkilökohtaista myyntityötä ja myynninedistämismateriaaleja.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen. Tietoperustassa käsitellään konsultointia, sen tuotteistamista, markkinointia ja myyntiä. Lisäksi pohditaan, miten asiakaskuntaa ymmärretään, millä eväillä asiantuntija menestyy ja miten visuaalisuutta voidaan hyödyntää asiantuntijapalveluyrityksen myynninedistämismateriaaleissa. Toimeksiantajalla ei ole aiemmin ollut myynninedistämismateriaaleja.
Produkteja sisältävä opinnäytetyö laadittiin vuonna 2014 ja viimeistelyt tehtiin tammikuussa 2015. Produktien toteutusohjelmaksi valittiin PowerPoint. Produktien suunnittelu- ja toteutusprosessi käydään tarkasti läpi. Lopuksi pohditaan opinnäytetyön ja produktien onnistumista.
Valittu aihe oli tärkeä, sillä tämän päivän haastavassa taloustilanteessa menestyminen vaatii lääkkeitä, jotka auttavat toimeksiantajaa asiakashankinnassa. Asiantuntijapalveluyritykselle sopivien markkinointikeinojen avulla toimeksiantaja pystyy vakuuttavasti osoittamaan asiakkaille olevansa alansa huippuasiantuntija. Produktien myötä toimeksiantaja sai käyttöönsä aiemmin puuttuneet, myyntityötä tukevat myynninedistämismateriaalit eli yritysesityksen ja myyntiesitteen.
Opinnäytetyön tavoitteena on terävöittää ja parantaa toimeksiantajan asiakashankintaa ja myyntitilanteiden sujuvuutta. Lisäksi tavoitteena on suunnitella ulkoasultaan tyylikkäät materiaalit, jotka tukevat arkkitehtitoimiston yrityskuvaa tuoden yrityksen ammattitaidon, tieto-taidon ja kokemuksen esille. Työ on rajattu koskemaan markkinointiviestintää, erityisesti asiantuntijapalveluyrityksen henkilökohtaista myyntityötä ja myynninedistämismateriaaleja.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen. Tietoperustassa käsitellään konsultointia, sen tuotteistamista, markkinointia ja myyntiä. Lisäksi pohditaan, miten asiakaskuntaa ymmärretään, millä eväillä asiantuntija menestyy ja miten visuaalisuutta voidaan hyödyntää asiantuntijapalveluyrityksen myynninedistämismateriaaleissa. Toimeksiantajalla ei ole aiemmin ollut myynninedistämismateriaaleja.
Produkteja sisältävä opinnäytetyö laadittiin vuonna 2014 ja viimeistelyt tehtiin tammikuussa 2015. Produktien toteutusohjelmaksi valittiin PowerPoint. Produktien suunnittelu- ja toteutusprosessi käydään tarkasti läpi. Lopuksi pohditaan opinnäytetyön ja produktien onnistumista.
Valittu aihe oli tärkeä, sillä tämän päivän haastavassa taloustilanteessa menestyminen vaatii lääkkeitä, jotka auttavat toimeksiantajaa asiakashankinnassa. Asiantuntijapalveluyritykselle sopivien markkinointikeinojen avulla toimeksiantaja pystyy vakuuttavasti osoittamaan asiakkaille olevansa alansa huippuasiantuntija. Produktien myötä toimeksiantaja sai käyttöönsä aiemmin puuttuneet, myyntityötä tukevat myynninedistämismateriaalit eli yritysesityksen ja myyntiesitteen.