Asiakastyytyväisyyskysely Ravintola Tuulaakin asiakkaille.
Ihanus, Jenni (2015)
Ihanus, Jenni
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502112100
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502112100
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä Ravintola Tuulaakin palveluita, tuotteita ja palveluympäristöä kohtaan. Tutkimuksen avulla haluttiin myös selvittää kehittämisideoita. Ravintola Tuulaaki on Mika Vähäniityn omistama. Toimeksiantajalle ei ole aikaisemmin tehty asiakastyytyväisyyskyselyä.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoria- ja tutkimusosasta. Teoriaosassa käsitellään palvelua, palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusosassa esitellään tutkimusmenetelmät ja niiden tulokset.
Ravintola Tuulaakin asiakkaille tehtiin asiakastyytyväisyyskysely vuonna 2013. Kysely toteutettiin Karelia-ammattikorkeakoulun Typala-ohjelman avulla. Vastauksia saatiin 90 kappaletta. Tulosten perusteella Tuulaakin asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun ja tuotteisiin. Asiakkaiden tyytyväisyydestä huolimatta kehitysideoita saatiin runsaasti. Näiden avulla voidaan palvelusta ja tuotteista tehdä vielä enemmän asiakasta tyydyttävämpiä.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoria- ja tutkimusosasta. Teoriaosassa käsitellään palvelua, palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusosassa esitellään tutkimusmenetelmät ja niiden tulokset.
Ravintola Tuulaakin asiakkaille tehtiin asiakastyytyväisyyskysely vuonna 2013. Kysely toteutettiin Karelia-ammattikorkeakoulun Typala-ohjelman avulla. Vastauksia saatiin 90 kappaletta. Tulosten perusteella Tuulaakin asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun ja tuotteisiin. Asiakkaiden tyytyväisyydestä huolimatta kehitysideoita saatiin runsaasti. Näiden avulla voidaan palvelusta ja tuotteista tehdä vielä enemmän asiakasta tyydyttävämpiä.