KasitaTravelin digitaalisen markkinoinnin tehostaminen
Karvinen, Tommi (2015)
Karvinen, Tommi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502061970
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502061970
Tiivistelmä
Markkinoinnin tehostaminen on osa KasitaTravelin liiketoimintastrategiaa vuodelle 2015. Tämä toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin KasitaTravelin toimeksiantona ja sen tavoitteena oli tutkia digitaalisen markkinoinnin vaikutusmahdollisuuksia ja saattaa tämä opinnäytetyö KasitaTravelin markkinoinnin tehostamisen tueksi vuodelle 2015. KasitaTravel toimii matkailualalla, joka on nykypäivänä todella kilpailtu ala.
Opinnäytetyön tavoitteena on antaa valmiudet digitaalisen markkinoinnin aloittamiselle ja antaa opastusta sen hyödyntämiseen. Toiminnallisen opinnäytetyön aikana selvitettiin, miten digitaalinen markkinointi tehostaa yrityksen markkinointia ja kuinka sen avulla tavoitetaan kilpailuetua. Opinnäytetyössä käytettiin kehittävää ja ohjeistavaa otetta, jolla pyrittiin kasvattamaan KasitaTravelin tietoa digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksista ja sen tuomista hyödyistä.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin käsitteitä. Viitekehyksessä käsiteltiin digitaalisen markkinoinnin kohdentamista asiakaskohderyhmiin, digitaalisen markkinoinnin vaikutuskanavien käyttömahdollisuuksia sekä niiden vaikutusta yrityksen imagoon ja kilpailukykyyn markkinoilla. Tämän lisäksi viitekehyksessä perehdyttiin syvemmin hakukoneoptimointiprosessiin ja sen tuomiin hyötyihin liiketoiminnassa.
Opinnäytetyön avulla KasitaTravel saa tietoonsa verkkosivumarkkinoinnin tuomat edut, hakukoneiden tuomat mahdollisuudet digitaalisessa markkinoinnissa, sosiaalisen median hyödyt sekä kuinka sähköpostimarkkinointi tulisi toteuttaa. Digitaalisen markkinointitiedon avulla KasitaTravel saa kehitettyä omaa markkinointiaan ja sen avulla parannettua omaa näkyvyyttä sekä kilpailuetua markkinoilla.
Opinnäytetyön tavoitteena on antaa valmiudet digitaalisen markkinoinnin aloittamiselle ja antaa opastusta sen hyödyntämiseen. Toiminnallisen opinnäytetyön aikana selvitettiin, miten digitaalinen markkinointi tehostaa yrityksen markkinointia ja kuinka sen avulla tavoitetaan kilpailuetua. Opinnäytetyössä käytettiin kehittävää ja ohjeistavaa otetta, jolla pyrittiin kasvattamaan KasitaTravelin tietoa digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksista ja sen tuomista hyödyistä.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin käsitteitä. Viitekehyksessä käsiteltiin digitaalisen markkinoinnin kohdentamista asiakaskohderyhmiin, digitaalisen markkinoinnin vaikutuskanavien käyttömahdollisuuksia sekä niiden vaikutusta yrityksen imagoon ja kilpailukykyyn markkinoilla. Tämän lisäksi viitekehyksessä perehdyttiin syvemmin hakukoneoptimointiprosessiin ja sen tuomiin hyötyihin liiketoiminnassa.
Opinnäytetyön avulla KasitaTravel saa tietoonsa verkkosivumarkkinoinnin tuomat edut, hakukoneiden tuomat mahdollisuudet digitaalisessa markkinoinnissa, sosiaalisen median hyödyt sekä kuinka sähköpostimarkkinointi tulisi toteuttaa. Digitaalisen markkinointitiedon avulla KasitaTravel saa kehitettyä omaa markkinointiaan ja sen avulla parannettua omaa näkyvyyttä sekä kilpailuetua markkinoilla.