Franchisingkäsikirjan tuottaminen käytettyjen valokuvaustarvikkeiden verkkokaupalle
Heikkinen, Antti (2015)
Heikkinen, Antti
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501271642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501271642
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda selkeä ja helppokäyttöinen franchisingkäsikirja Kameratori Oy:lle. Kameratori on vuonna 2010 perustettu käytettyyn valokuvauskalustoon keskittyvä verkkokauppa, joka myy Tampereen toimitiloista käsin kuntotarkistettua kuvauskalustoa Suomeen ja maailmalle.
Franchisingkäsikirjaan on dokumentoitu Kameratori.fi-verkkosivuston käyttöön tarvittava ohjeistus. Käsikirja on yksi olennaisimmista dokumenteista franchisingantajan ja -ottajien välillä. Sen avulla on tarkoitus siirtää franchisingottajille se liiketoimintamalli, jota heidän on noudatettava omassa liiketoiminnassaan. Tämän lisäksi käsikirjasta löytyy myös Kameratorin laatukriteerit esimerkiksi tuotekuvaukseen liittyen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa luodaan yleiskuva franchisingista ja sen eduista sekä tarkka kuvaus franchisingkäsikirjasta. Teoria selvittää franchisingkäsikirjan erityispiirteitä ja sen vaatimuksia käsikirjan kirjoittajan, kohderyhmän, sisällön, ulkoasun, suojaamisen ja päivitettävyyden suhteen. Teoreettisen viitekehyksen pohjalta laadittiin työn toiminnallinen osuus eli franchisingkäsikirja. Lähteinä työssä käytettiin pääasiassa yhdysvaltalaisten ja englantilaisten franchisingammattilaisten teoksia.
Opinnäytetyönä laadittu käsikirja toimii Kameratorin franchisingottajien tärkeimpänä resurssina päivittäisessä liiketoiminnassa. Luottamuksellisen tiedon vuoksi käsikirja on luokiteltu salassa pidettäväksi.
Franchisingkäsikirjaan on dokumentoitu Kameratori.fi-verkkosivuston käyttöön tarvittava ohjeistus. Käsikirja on yksi olennaisimmista dokumenteista franchisingantajan ja -ottajien välillä. Sen avulla on tarkoitus siirtää franchisingottajille se liiketoimintamalli, jota heidän on noudatettava omassa liiketoiminnassaan. Tämän lisäksi käsikirjasta löytyy myös Kameratorin laatukriteerit esimerkiksi tuotekuvaukseen liittyen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa luodaan yleiskuva franchisingista ja sen eduista sekä tarkka kuvaus franchisingkäsikirjasta. Teoria selvittää franchisingkäsikirjan erityispiirteitä ja sen vaatimuksia käsikirjan kirjoittajan, kohderyhmän, sisällön, ulkoasun, suojaamisen ja päivitettävyyden suhteen. Teoreettisen viitekehyksen pohjalta laadittiin työn toiminnallinen osuus eli franchisingkäsikirja. Lähteinä työssä käytettiin pääasiassa yhdysvaltalaisten ja englantilaisten franchisingammattilaisten teoksia.
Opinnäytetyönä laadittu käsikirja toimii Kameratorin franchisingottajien tärkeimpänä resurssina päivittäisessä liiketoiminnassa. Luottamuksellisen tiedon vuoksi käsikirja on luokiteltu salassa pidettäväksi.