Myyntityössä menestymisen aakkoset
Halttu, Samu (2014)
Halttu, Samu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501081106
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501081106
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan valmistuvan tradenomin silmin myyntityötä operaattorimaailmassa. Opinnäytetyö aineisto koostuu tutkimuskäynneistä ja myyntityön teoria-aineistosta liittyen muunmuuassa myynninportaisiin, myyntityössä onnistumiseen ja myyntityön muotoihin sekä mystery shopping-menetelmään.
Dna Oy tarjoaa laajakaistapalveluita, matkaviestin- ja televisiopalveluita. Dna Oy:n liiketoiminta jakaantuu kahteen osaan eli kuluttajaliiketoimintaan ja yritysliiketoimintaan.
Tämä opinnäytetyö käsittelee Dna Oy:n kilpailevien operaattorien myyjien myyntityötä kivijalkaliikkeissä. Kilpailijoihin liittyvää tutkimusta ei ole lähimenneisyydessä tehty. Tutkimukselle koettiin selkeä tilaus. Työn teoriaosassa käsitellään toimeksiantajayritystä, myynninportaita sekä myyntityössä onnistumista.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että hyvä myyjä on päättäväinen ja sopivalla tavalla ahne ja kunniahimoinen unohtamatta hyvää asiakaspalvelua. Myyntityössä onnistumiseen vaaditaan paloa ja intohimoa. Myyjän pitää pyrkiä annettuihin tavoitteisiinsa päämäärätietoisesti. Hyvät tulokset ovat myyjän tekemisestä kiinni.
Dna Oy tarjoaa laajakaistapalveluita, matkaviestin- ja televisiopalveluita. Dna Oy:n liiketoiminta jakaantuu kahteen osaan eli kuluttajaliiketoimintaan ja yritysliiketoimintaan.
Tämä opinnäytetyö käsittelee Dna Oy:n kilpailevien operaattorien myyjien myyntityötä kivijalkaliikkeissä. Kilpailijoihin liittyvää tutkimusta ei ole lähimenneisyydessä tehty. Tutkimukselle koettiin selkeä tilaus. Työn teoriaosassa käsitellään toimeksiantajayritystä, myynninportaita sekä myyntityössä onnistumista.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että hyvä myyjä on päättäväinen ja sopivalla tavalla ahne ja kunniahimoinen unohtamatta hyvää asiakaspalvelua. Myyntityössä onnistumiseen vaaditaan paloa ja intohimoa. Myyjän pitää pyrkiä annettuihin tavoitteisiinsa päämäärätietoisesti. Hyvät tulokset ovat myyjän tekemisestä kiinni.