TARINALLISTAMINEN MARKKINOINNIN TUKENA Case KAMK
Pitkänen, Mikko (2014)
Pitkänen, Mikko
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121019325
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121019325
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Kajaanin ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusalan markkinointia. Työn tarkoituksena oli perehtyä tarinamuotoisen markkinointisisällön tuottamiseen ja sen julkaisuun sopiviin sosiaalisen median kanaviin. Tavoitteena oli tehdä markkinointisisällön tuottamiseen valmis toimintamalli, jossa hyödynnetään liiketalouden tradenomeiksi valmistuneiden kokemuksia koulutusalasta.
Työn teoreettinen viitekehys rakentuu tarinamuotoisen markkinoinnin menetelmistä markkinoinnin apuna, tarinamuotoisen markkinoinnin julkaisukanavista, sekä tämän opinnäytetyön kehitystehtävän toteuttamismenetelmistä.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantaja Kajaanin ammattikorkeakoulu saa valmiin toimintamallin tarinamuotoisen markkinointisisällön tuottamiseen, sekä valmista markkinointimateriaalia. Valmiiseen materiaaliin on koottu valmistuneiden liiketalouden tradenomien kokemuksia opiskelusta ja tuotettu niistä tarinamuotoista markkinointisisältöä. Toimeksiantaja voi hyödyntää opinnäytetyötä ja työn yhteydessä tuotettua materiaalia markkinoinnissaan.
Työn teoreettinen viitekehys rakentuu tarinamuotoisen markkinoinnin menetelmistä markkinoinnin apuna, tarinamuotoisen markkinoinnin julkaisukanavista, sekä tämän opinnäytetyön kehitystehtävän toteuttamismenetelmistä.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantaja Kajaanin ammattikorkeakoulu saa valmiin toimintamallin tarinamuotoisen markkinointisisällön tuottamiseen, sekä valmista markkinointimateriaalia. Valmiiseen materiaaliin on koottu valmistuneiden liiketalouden tradenomien kokemuksia opiskelusta ja tuotettu niistä tarinamuotoista markkinointisisältöä. Toimeksiantaja voi hyödyntää opinnäytetyötä ja työn yhteydessä tuotettua materiaalia markkinoinnissaan.