Meidän Maaseutu -festivaalin kehittäminen
Karhu, Tiia (2014)
Karhu, Tiia
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919172
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919172
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada kehitysehdotuksia Meidän Maaseutu -festivaalille osallistujien ja näytteilleasettajien mielipiteiden sekä kirjoittajan omien kokemusten avulla. Meidän Maaseutu -festivaali on Kouvolassa joka toinen vuosi järjestettävä, pääosin lapsiperheille suunnattu tapahtuma. Opinnäytetyössä käsiteltiin vuoden 2014 tapahtumaa.
Opinnäytetyössä käytettiin kirjoituspöytä- ja kenttätutkimusta. Teoriaosuus muodostui tapahtuman järjestämiseen ja palvelujen markkinointiin liittyvän kirjallisuuden avulla. Tutkimusosuudessa keskityttiin teoriaosuuden teemoihin ja toteutuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää.
Kyselytutkimuksen avulla saatiin hyviä ideoita Meidän Maaseutu -festivaalin kehittämiselle tulevaisuudessa. Kysely toteutettiin tapahtuman aikana sekä osallistujille että näytteilleasettajille. Kyselyn tuloksista saatiin selville osallistujien mielipiteitä tapahtumasta ja kehitysehdotuksia tulevaisuutta varten.
Opinnäytetyössä esiin tulleet kehitysideat voitiin jakaa kolmeen ryhmään, jotka olivat saatavuus, festivaalin sisältö sekä markkinointi ja mainonta. Ehdotukset kehitysideoihin syntyivät kyselytutkimuksessa saatujen tuloksien ja kirjoittajan omien kokemusten pohjalta.
Opinnäytetyössä käytettiin kirjoituspöytä- ja kenttätutkimusta. Teoriaosuus muodostui tapahtuman järjestämiseen ja palvelujen markkinointiin liittyvän kirjallisuuden avulla. Tutkimusosuudessa keskityttiin teoriaosuuden teemoihin ja toteutuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää.
Kyselytutkimuksen avulla saatiin hyviä ideoita Meidän Maaseutu -festivaalin kehittämiselle tulevaisuudessa. Kysely toteutettiin tapahtuman aikana sekä osallistujille että näytteilleasettajille. Kyselyn tuloksista saatiin selville osallistujien mielipiteitä tapahtumasta ja kehitysehdotuksia tulevaisuutta varten.
Opinnäytetyössä esiin tulleet kehitysideat voitiin jakaa kolmeen ryhmään, jotka olivat saatavuus, festivaalin sisältö sekä markkinointi ja mainonta. Ehdotukset kehitysideoihin syntyivät kyselytutkimuksessa saatujen tuloksien ja kirjoittajan omien kokemusten pohjalta.