Virkistyspäivä Päiväkoti Toukovakan ja Päiväkoti Juustomestarin henkilökunnalle
Pikkarainen, Jermu; Korhonen, Iina (2014)
Pikkarainen, Jermu
Korhonen, Iina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818989
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818989
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tehtävänä oli järjestää virkistyspäivä Päiväkoti Toukovakan ja Päiväkoti Juustomestarin henkilökunnalle. Kummatkin päiväkodit sijaitsevat Tyrnävän kirkonkylällä. Opinnäytetyön toi-meksiantajana toimii päiväkodin johtaja Minna Ahola, joka toimii molempien päiväkotien johtajana. Päiväkodit järjestävät vuosittain yhteisen virkistyspäivän, jonka pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan. Virkistyspäivän tavoitteita olivat työntekijöiden toisiinsa tutustuttaminen, omien kädentaitojen kehittäminen ja henkilökunnan virkistäytyminen. Nämä tavoitteet asetti toimeksiantaja. Virkistyspäivä järjestettiin Tyrnävällä Päiväkoti Toukovakan tiloissa lauantaina 11.10.2014.
Opinnäytetyössämme käytimme apuna erilaista alan kirjallisuutta. Viitekehyksenä käytimme tapahtuman järjestämisen teoriaa sekä Päivi Rauramon (2012) Työhyvinvoinnin portaat -mallia. Virkistyspäivän järjestämisessä käytimme myös apuna Vallon ja Häyrisen (2012) onnistuneen tapahtuman tähteä.
Virkistyspäivä oli kirjallisen palautteen sekä toimeksiantajan suulliseen palautteen valossa onnistunut. Virkistys-päivän osallistujat tutustuivat toisiinsa yhteisen tekemisen kautta, oppivat uusia sekä kehittivät omia kädentaito-jaan ja virkistäytyivät. Näin ollen saavutimme kaikki ennalta asetetut tavoitteet. Virkistyspäivän järjestämisestä hyödyimme siten, että saimme arvokasta kokemusta tapahtuman järjestämisestä sekä sen haasteista. Toimeksiantaja hyötyi opinnäytetyöstä, koska hän sai ulkopuolisen järjestämän virkistyspäivän, joka poikkesi sisällöltään aiemmista virkistyspäivistä.
Opinnäytetyössämme käytimme apuna erilaista alan kirjallisuutta. Viitekehyksenä käytimme tapahtuman järjestämisen teoriaa sekä Päivi Rauramon (2012) Työhyvinvoinnin portaat -mallia. Virkistyspäivän järjestämisessä käytimme myös apuna Vallon ja Häyrisen (2012) onnistuneen tapahtuman tähteä.
Virkistyspäivä oli kirjallisen palautteen sekä toimeksiantajan suulliseen palautteen valossa onnistunut. Virkistys-päivän osallistujat tutustuivat toisiinsa yhteisen tekemisen kautta, oppivat uusia sekä kehittivät omia kädentaito-jaan ja virkistäytyivät. Näin ollen saavutimme kaikki ennalta asetetut tavoitteet. Virkistyspäivän järjestämisestä hyödyimme siten, että saimme arvokasta kokemusta tapahtuman järjestämisestä sekä sen haasteista. Toimeksiantaja hyötyi opinnäytetyöstä, koska hän sai ulkopuolisen järjestämän virkistyspäivän, joka poikkesi sisällöltään aiemmista virkistyspäivistä.