Utvecklande av marknadsföringsmodell
Slangar, Benjamin (2014)
Slangar, Benjamin
Yrkeshögskolan Novia
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818939
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818939
Tiivistelmä
Abstrakt
Detta lärdomsprov handlar om marknadsföring samt marknadsföringsplanering i ett litet företag. Resultatet kommer att vara en marknadsföringsmodell som företaget AX-Filter kan använda sig av vid marknadsföring till nya marknader samt ett register över potentiella kunder.
Syftet med studien är att uppgöra en marknadsföringsmodell som AX-Filter kan använda som underlag nu och även i framtiden när man marknadsför sig till nya marknader. Målet är att skapa förutsättningar för en större kundkrets och fler kunder som förhoppningsvis ska ge stabilitet såväl i marknadshänseende som lönsamhetshänseende på kort och lång sikt.
I fråga om metodvalet har jag huvudsakligen använt mig av kvalitativ metod med inslag av kvantitativt data.
För mig gäller det att göra en ansats att tillämpa delar av innehåll i den utbildning jag genomgått. Fokus i denna studie ligger på marknadsföring och företagsutveckling, två delområden inom examensutbildningen produktionsekonomi.
Detta lärdomsprov handlar om marknadsföring samt marknadsföringsplanering i ett litet företag. Resultatet kommer att vara en marknadsföringsmodell som företaget AX-Filter kan använda sig av vid marknadsföring till nya marknader samt ett register över potentiella kunder.
Syftet med studien är att uppgöra en marknadsföringsmodell som AX-Filter kan använda som underlag nu och även i framtiden när man marknadsför sig till nya marknader. Målet är att skapa förutsättningar för en större kundkrets och fler kunder som förhoppningsvis ska ge stabilitet såväl i marknadshänseende som lönsamhetshänseende på kort och lång sikt.
I fråga om metodvalet har jag huvudsakligen använt mig av kvalitativ metod med inslag av kvantitativt data.
För mig gäller det att göra en ansats att tillämpa delar av innehåll i den utbildning jag genomgått. Fokus i denna studie ligger på marknadsföring och företagsutveckling, två delområden inom examensutbildningen produktionsekonomi.