Markkinointisuunnitelma case matkailualan yritys
Pasma, Emilia (2014)
Pasma, Emilia
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120618776
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120618776
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli markkinointisuunnitelman laatiminen lappilaiselle matkailualan yritykselle. Tavoitteena oli tuottaa toimiva ja käytännönläheinen suunnitelma yrityksen myynnin tueksi.
Opinnäytetyön teoriaosuuden ja teoreettisen viitekehyksen perustana oli matkailun ja markkinoinnin alojen kirjallisuus ja julkaisut. Tärkeimpänä näistä on käsitelty markkinointisuunnitelman laatimista ja sen rakennetta sekä matkailumarkkinointia. Toiminnalliseen osuuteen haastateltiin lisäksi case-yrityksen yrittäjiä.
Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä, sillä tämä mahdollisti tuottamaan toimeksiantajalle haluamansa tuloksen eli valmiin työkalun yrityksen markkinointiin ja myyntiin. Lopputuloksena siis syntyi valmis markkinointisuunnitelma yrittäjien työn tueksi, sekä teoreettinen pohja tälle työlle.
Opinnäytetyön teoriaosuuden ja teoreettisen viitekehyksen perustana oli matkailun ja markkinoinnin alojen kirjallisuus ja julkaisut. Tärkeimpänä näistä on käsitelty markkinointisuunnitelman laatimista ja sen rakennetta sekä matkailumarkkinointia. Toiminnalliseen osuuteen haastateltiin lisäksi case-yrityksen yrittäjiä.
Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä, sillä tämä mahdollisti tuottamaan toimeksiantajalle haluamansa tuloksen eli valmiin työkalun yrityksen markkinointiin ja myyntiin. Lopputuloksena siis syntyi valmis markkinointisuunnitelma yrittäjien työn tueksi, sekä teoreettinen pohja tälle työlle.