Ratkaisuja markkinoinnin kehittämiseen Holiday Club Saimaan lähialueella
Valtonen, Minna; Kitunen, Taru (2014)
Valtonen, Minna
Kitunen, Taru
Saimaan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418559
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418559
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehitellä ratkaisuja Holiday Club Saimaan lähi-alueen markkinointiin. Tavoitteena oli saada lisää lähialueen asukkaita vieraile-maan Holiday Club Saimaalla sekä muuttaa lähialueen ihmisten käsitystä hotel-lista ulkomaalaisille suunnattuna kylpylänä. Lisäksi tavoitteena oli tuoda sitä lähemmäs suomalaisia lähialueen asukkaita. Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka päätarkoituksena oli erilaisten markkinointi-ideoiden kehitte-leminen valittujen medioiden avulla.
Teoreettisessa osuudessa perehdytään markkinointiviestintään ja käydään läpi mainonnan muotoja sekä mainoskampanjan suunnittelua. Teoriaosuudessa lähteinä käytettiin alan kirjallisuutta sekä internetsivustojen sisältöjä.
Opinnäytetyön empiirisen osuuden tutkimus tehtiin kvalitatiivisena kyselytutki-muksena. Kyselyihin kerättiin vastaukset kevään 2014 aikana jalkautumalla Ho-liday Club Saimaan lähialueiden, eli Lappeenrannan, Joutsenon, Imatran ja Ruokolahden keskustan kauppojen edustalle. Kyselyn vastauksia käytettiin apuna empiirisen osion markkinointi-ideoiden suunnittelussa. Opinnäytetyön tuloksena luotiin empiriaosuudessa Holiday Club Saimaalle konkreettisia ideoita ja suuntaa-antavaa aikataulutusta lähialueen markkinointiin.
Teoreettisessa osuudessa perehdytään markkinointiviestintään ja käydään läpi mainonnan muotoja sekä mainoskampanjan suunnittelua. Teoriaosuudessa lähteinä käytettiin alan kirjallisuutta sekä internetsivustojen sisältöjä.
Opinnäytetyön empiirisen osuuden tutkimus tehtiin kvalitatiivisena kyselytutki-muksena. Kyselyihin kerättiin vastaukset kevään 2014 aikana jalkautumalla Ho-liday Club Saimaan lähialueiden, eli Lappeenrannan, Joutsenon, Imatran ja Ruokolahden keskustan kauppojen edustalle. Kyselyn vastauksia käytettiin apuna empiirisen osion markkinointi-ideoiden suunnittelussa. Opinnäytetyön tuloksena luotiin empiriaosuudessa Holiday Club Saimaalle konkreettisia ideoita ja suuntaa-antavaa aikataulutusta lähialueen markkinointiin.